ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

هدف | بی هدفی قاتل انسانهاست

دانلود ویدئو بی هدفی قاتل انسانهاست

امروز می خوایم راجب هدف صحبت کنیم. و تاثیر هدف رو براتون توضیح بدم و راهکارهای هدفگذاری رو براتون بگم تا ببینیم چطور می تونیم ما به هدف خود برسیم.
ویکتور فراکر در جنگ جهانی دوم به اسارت گرفته شد. همینکه این افراد وارد زندان می شدن ناخن های اونا رو میکشیدن. بهشون سه وعده کتک می دادن و غذایی که می خوردن سوپ نبود آب سوپ بود. او متوجه شد که از هر صد نفری که میان اینجا فقط یک نفر زنده می مونه. رفت و تحقیق کرد تا ببینه چرا این افراد زنده می مونن. میره رو فیزیکشون تحقیق می کنه و میبینه افرادی که زنده موندن حتی افراد ریزه میزه ای بودن و از لحاظ فیزیکی زیاد قوی هم نبودن. میره باهاشون صحبت می کنه ازشون می پرسه چی شده که شما تونستید دوام بیارید.
نفر اول گفت من موقعی که به اسارت رفتم خانمی داشتم که باردار بود الان اگه بچم به دنیا اومده باشه سه سال و شش ماهشه، می خوام برم بچمو ببینم.
نفر دوم گفت من عاشق دختری بودم که میخوام برگردم و باهم یه زندگی رویایی رو آغاز کنیم.
نفر سوم گفت مادر پیری دارم که خیلی واسه من زحمت کشیده، پدرم وقتی کودک بودم فوت شد و مسئولیت من گردن مادرم بود من میخوام برگردم و زحمات مادرم رو جبران کنم.
همه این افراد دارای یک ویژگی مهم بودن و اون هدف بود.
همیشه به یاد داشته باشید که

بی هدفی قاتل انسان هاست.

هدف چیست

هدف یعنی فرآیندی که تکلیف تک تک لحظه های تک ک زندگی ما رو مشخص می کنه.
یعنی کاری انجام بدیم که ما رو به اونجا برسونه. یکی از راههای رسیدن به هدف اینه که مراقب باشید اهداف با ارزش های ذهنیتون یکی باشه. اگر توو زندگی ساده ای بزرگ شدید، باید رسیدن به یک ماشین لوکس رو برای خودتون اول به یک ارزش تبدیل کنید. باید به ارزش هدف هاتون فکر کنید. خیلیا میگن اعتماد به نفسپررویی میاره. ولی ما باید این جنبه منفی رو از ذهنمون دور کنیم. بنابراین میریم و ارزش های اصلی داشتن اعتماد به نفس بالا رو بدست میاریم و این ویژگی ها ارزش های داشتن اعتماد به نفس بالا می باشد و ما به سمت آن گام برمیداریم.
فرآیند هدف همینه باید کار کنیم، در مسیر باشیم تا به قله برسیم. گاهی وقتا واسه رسیدن به هدف واقعا خسته میشیم. چون مسیر طولانیه. همیشه سعی کنید تفریح کنید، بزنید کنار و از مسیرتون لذت ببرید.جیم ران در رشد و بهبود شخصی میگه پل بین اهداف و دستاوردها چیزی نیست جز انضباط فردی . هرروز کار کنید، تلاش کنید و توو مسیر باشین. خیلی وقتا به هدفمون خیلی نزدیک شدیم، خسته میشیم بزنید کنار و یکم تفریح کنید، خودتون رو واسه رسیدن به هدف فنا نکنید.

سطوح اهداف

من اهداف رو به پنج سطح دسته بندی کردم که دوتا از مهمتریناشون اهداف مالی و اهداف رشد و بهبود فردی. که من معتقدم رشد و بهبود فردی خیلی مهمتره. اگر شما بتونید خوب رفتار کنید پول خلق خواهید کرد.

رشد و تحول فردی

رشد و بهبود فردی به شش بخش تقسیم می شود. داشتن اهداف. اعتماد به نفس. فن بیان. ارتباطات قوی. کاریزما و اصول و فنون مذاکره می باشد. ما وقتی در این شش زمینه قوی شدیم می تونیم هر چیزی رو خلق کنیم. توصیه من به شما این است که کلیپ پویائیسم موفقیت که داخل همین سایت هست رو حتما ببینید، من داخل این کلیپ این شش مورد رو به طور کامل توضیح دادم.

سطوح اهداف مالی

اهداف مالی را در سه بخش تقسیم کرده ام کسب و کار شما، درآمد غیرفعال و سرمایه گذاری. ما از این سه راه می تونیم به ثروت برسیم. بیاین هدفمند زندگی کنیم و بذاریم فرزندان ما الگوهاشون ما باشیم. اهداف را نباید ۱۰ ساله و با مدت زمان طولانی در نظر بگیریم. اهداف باید ملموس باشند. اگه می خواین هدف رو درک کنید اهداف خود را ۱ ماهه درنظر بگیرید. بهتر است اهداف اول روی رشد و بهبود فردی باشد. و کم کم روی اهداف مالی متمرکز شویم. وقتی به هدف می رسیم خیلی زیبایی می بینیم، از بالا به پایین نگاه می کنیم و پیشرفت خودمون رو می بینم، میبینیم کجا بودیم و به کجا رسیدیم.
مجدد میگم هدف یعنی فرآیندی که تکلیف تک تک لحظات تک تک زندگیمون رو مشخص می کنه.
بیاین توو این شش زمینه به خودتون نمره بدید،اگه نمره شما ۵۰ میشه ، به خودتون نمره ۴۰ بدید که وقتی برای ۱۰۰ تلاش می کنید به ۹۰ رسیدید در واقع ۱۰۰ رو بدست آوردید. ببینید ما چطور به قله رسیدم شما نیز همین کار را برای اهدافتون شبیه سازی کنید. من یک تکنیک برای رسیدن به اهداف درست کردم و اون تکنیک سی سی است.
این تکنیک به ما میگه رفتارهای ۳۰ ثانیه ای در ۳۰ روز ایجاد کنیم. مثلا اعتماد به نفسمون پایینه و یکی از شاخه های آن درخواست کردن می باشد، که افراد معمولا نمی کنند. می خوایم کاری رو شروع کنیم ولی بهونه میاریم پول نداریم و نمی تونیم از کسی درخواست کنیم. اگه واسه درخواست کردن مشکل دارید کتاب مهارت درخواست کردن که خودم آماده کردم رو حتما بخونید. و اگر دوست دارید اطلاعاتتون در زمینه هدف بیشتر بشه کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع رو بخونید.

مهارت سی سی

سی سی سه مرحله دارد.
مرحله اول هدف گذاری می باشد که ما باید توو این امر مطالعه و تمرین کنیم. بیایم ۳۰ ثانیه اسم افرادی رو که می تونیم ازشون درخواست کنیم رو در بیاریم، این یه رفتار ۳۰ ثانیه ای می باشد.
مرحله دوم تحسین کردن خود می باشد. بیایم خودمون رو تحسین کنیم. اگه رفتاری انجام دادیم خودمون رو تحسین کنیم.
مرحله سوم جبران کردن می باشد. اگه رفتاری نشون ندادی بگو من اینکارو نکردم و از خودم راضی نیستم. احساس شرمندگی کن. ولی با خودت تکرار کن من خودم خوبم آدم خوبی هستم، پس سعی می کنم به اون چیزی که لیاقتم هست برسم. 
هفته آینده در مورد عزت نفس با شما صحبت خواهیم کرد.
به یاد داشته باشید اگه به اهداف ا ماهمون برسیم می تونیم برای رسیدن به اهداف چند سالمون برنامه ریزی کنیم. 
شاد و پیروز و سربلند باشید.
 

با عرض پوزش تصویر کتاب مهارت درخواست کردن نمایش داده نمی شود

 

 

دانلود کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع

با عرض پوزش تصویر توقف در سرتاسر مسیر ممنوع نمایش داده نمی شود

توقف درسرتاسر مسیر ممنوع

اعتماد به نفس سکوی پرتاب به سوی موفیت

دانلود ویدئو اعتماد به‌ نفس

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۳ دقیقه می باشد

مقدمه

اعتماد به‌ نفس یکی از بزرگ‌ترین کشفیات روانشناسی در سال ۱۸۹۰ میلادی است.دکتر ویلیام جیمز کسی بود که اولین تعریف اعتماد به‌ نفس را ارائه داد.

موضوع این هفته یکشنبه ها در مورد اعتماد به نفس می باشد. موضعی که درک آن برای ما نتایج قوی تر، پر از احساس و ثروت را برای ما رقم خواهد زد. یه سوالی ازتون می پرسم که به نظر شما سکوی پرتاب به سمت موفقیت چیست؟؟ اگه از من بپرسید می گم که اون اعتماد به نفسه.


ما باید بدونیم که اعتماد به نفس چیست و چطور افزایش پیدا می کنه. مشکل اصلی افراد اینه که نمی دونن باید چکار کنن. ما می تونیم با اعتماد به نفس زندگی خانواده، فرزندان، دوستان و حتی اطرافیان خودمون رو تغییر بدیم.


به طور کلی تمام دانشمندان جهان در اکثر کتاب ها اعتماد به نفس رو به ۳ دسته کلی تقسیم کرده اند.

اعتماد به نفس رفتاری
اعتماد به نفس احساسی 
اعتماد به نفس  معنوی


دسته جدیدی که من دارم روی آن کار می کنم اعتماد به نفس مالی می باشد. بنابراین اعتماد به نفس از ۴ دسته تشکیل شده است. اعتماد به نفس به افراد یا داده شده و یا گرفته شده است. در کشور ما بیشتر اعتماد به نفس رو از افراد گرفته اند. مثلا در کودکی رفتارهایی که با ما شده است. ما وارد یک پارک میشیم و نوجوانان ۱۵ تا ۲۰ ساله رو می بینیم، وقتی صداشون می زنیم شروع می کنن به فرار کردن و میبینیم که همراهشون، گل بوده، ماری جوانا بوده و…. اینا واسه چیه ؟؟؟ بخاطر اینه که این افراد از کمبود اعتماد به نفس به سمت اعتیاد روی آورده اند، چرا؟؟؟ چون خانوادشون به آنها اعتماد به نفس نداده است.


نمونه ای دیگه می بینیم که طرف به خاطر نداشتن اعتماد به نفس رفتاری نمی تونه نه بگه و هر پیشنهادی رو قبول می کنه، افراد نمی تونن تصمیم بگیرن و مدام کاراشو عقب می ندازه و یا اصلا کار انجام نمیده. ایناهمه به خاطر نداشتن اعتماد به نفس رفتاریست. این دو شاخه اعتماد به نفس رو در پکیج پویائیسم موفقیت به طور مفصل توضیح داده ایم. اما در یکشنبه ها نیز می توانید قسمت های مهم پویائیسم موفقیت رو نگاه کنید. برای اعتماد به نفس احساسی افراد نمی تونن احساسات خودشون رو بیان کنند، فرد نمی تونه به کسی محبت کنه، یه پدر بچشو تو آغوش نگرفته و یا به همسر خود ابراز علاقه نکرده است.

فرد میاد جلو من میگه، من به هیچی اعتقاد ندارم آقای تیموری، من خدا رو قبول ندارم. این افراد وقتی می خوان کاری رو شروع کنن می ترسن، مدام با خودشون تکرار می کنن که من می دونم موفق نمیشم. این افراد نمیدونن که کسی هست که آنان رو خلق کرده و می تونه کمکشون کنه، مدام یار و پشتیبان آنان خواهد بود. اعتماد به نفس مالی مثال سادش اینه که فرد مدت زیادی داره توو یه شرکت کار میکنه، قابلیتاش زیاده ولی توانایی این رو نداره بره به مدیرش در خواست بده که حقوقش رو بیشتر کنه، این فرد می ترسه که نکنه اخراج بشه و دیگه کاری گیرش نیاد چون هوش مالی نداره. ما می تونیم توو دوره هوش مالی که از همین هفته آغاز میشه به شما آموزش های لازم رو بدیم که چطور می تونید توانایی مالی خودتون رو افزایش بدید.


کسایی که اعتماد به نفس دارن، مدام نتایج رو خلق می کنن، به خواسته هاشون میرسن، می تونن داخل خانواده به راحتی احساساتشون رو بیان کنن، افراد عملگرایی هستند و مسئولیت پذیرند و در نهایت همه اینها موجب کسب درآمد مضاعف این افراد و کسب ثروت بسیار برای آنان خواهد شد. یکی از موضوعات واسه افزایش اعتماد به نفس درخواست کردن می باشد. خیلی از ما نمی تونیم از کسی درخواست کنیم. ما کتاب مهارت درخواست کردن که نوشته خودم هست رو داخل سایت تیم آموزشی ماهان تیموری قرار داده ام . توصیه دیگه ای که به شما دارم اینه که کتاب نصفه نیمه های ثروتمند رو هم مطالعه کنید، این کتاب در مورد افرادی که خودشون رو کامل نمی بینن و مدام این احساس را دارند که باید کسی کمکشون کنه بسیار مفید است. همچنین تست اعتماد به نفس که داخل سایت قرار دادیم رو بزنید.

اصلا فکر نکنید که افراد موفق از بچگی اعتماد به نفس داشتن، اگه به شما گفتن تو هیچی نمیشی بدون تو همونی هستی که به همه چی خواهی رسید، تو همونی هستی که می تونی گام های بزرگی رو در جهت پولدار شدن برداری و برای خودت ثروت خلق کنی. فقط باید تصمیم بگیری و وقتی تصمیم گرفتی کاری رو انجام بدی دیگه هیچکس نمی تونه جلوی شما رو بگیره. ولی اول باید اعتماد به نفستون رو افزایش بدید و ببینید چه کارهایی رو می تونید انجام بدید.

تخصص تیم آموزشی ماهان تیموری بیشتر روی مسائل مالی می باشد، اما اگر اینجا راجباعتماد به نفس صحبت می کنیم واسه اینه که به اعتقاد بنده پول و ثروت ریشه در اعتماد به نفس دارد و اگر نتوانید اعتماد به نفس کافی داشته باشید، نمی توانید پله های موفقیت رو پشت سر بگذارید. موضوع هفته گذشته یکشنبه ها هدف بوده و هفته آینده یکشنبه ها در مورد ارتباط است، اینها می تونه شما رو به موفقیت برسونه. شما لایق بهترین ها هستید. همچنین ما در پکیج اعتماد به نفس ۴ ساعت اطلاعات عملی گذاشتیم که چطور بتونید از خود رفتار نشون بدین و اگه افراد به آن عمل کنند، اعتماد به نفسشون ۲ برابر میشه.

تئوریک اعتماد به نفس

. اعتماد به نفس چیست ، باورها، احساسات و عواطفی است که فرد نسبت به خود دارد.شاید مطالب مختلفی در این زمینه مطالعه کرده باشید، در این نوشته قصد داریم به نشانه‌های آن اشاره‌کنیم و نگاه کلی به این موضوع داشته باشیم.اعتماد به‌ نفس در هر جامعه، فرهنگ و اقلیمی به نسبت تفاوت‌ها، متغیر است. درواقع میزان آن و نوع آن در هر موقعیتی تغییر می‌کند. نوع تربیت والدین و محیط رشدی یک شخص، تأثیر بسیار زیادی روی اعتماد به‌ نفساو دارد. همان‌طور که گفتیم اعتماد به‌ نفس برداشتیاست که فرد از خودش دارد، برداشتی از باورها، عواطف و احساسات خود; بنابراین والدین به‌عنوان اولین افراد تأثیرگذار روی شخصیت کودک، تأثیر بسیار زیادی دارند.

به‌طورکلی اعتماد به‌ نفس را به سه دسته تقسیم می‌کنند:

اعتماد به‌ نفس پایین

اعتماد به‌ نفس سالم یا واقعی

اعتماد به‌ نفس کاذب

اعتماد به‌ نفس را می‌توان از رفتار، گفتار و اعمال یک فرد تشخیص داد.

اعتماد به نفس

 

ویژگی‌های افراد با اعتمادبه‌نفس پایین:

افراد به اعتماد به‌ نفس پایین معمولاً خود را باور ندارند و همیشه منتظر تأیید از دیگران‌اند.چون از ترد شدن یا تحقیر شدن می‌ترسند معمولاً از اظهارنظر خودداری می‌کنند و دارای فن بیانضعیفی هستند. در جمع‌ها ساکت‌اند و نسبت به انتقاد یا اشتباهی که مرتکب شده‌اند احساس ضعف و بی‌ارزشی می‌کنند. در مقاله‌ای به‌ صورت مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

ویژگی‌های افراد با اعتماد به‌ نفس کاذب:

افراد با اعتماد به‌ نفس کاذب نوع دیگر اعتماد به‌ نفس پایین هستند. این افراد شاید در ظاهر انسان‌های موفق و توانمندی باشند و از شخصیت شناسی اطلاعاتی داشته باشند اما از درون احساس رضایت نمی‌کنند. چون این افراد نیز منتظر تأیید دیگران هستند.با اعمال و رفتارهایی بزرگنمایی شده سعی می‌کنند نواقص خود را پنهان کنند. این افراد در صورت تأیید نگرفتن از دیگران، بسیار شکننده‌اند. در مقاله‌ ای  به‌طور مفصل درباره‌ی این موضوع صحبت خواهیم کرد.

 

اعتماد به نفس

 

اعتماد به‌ نفس ویژگی‌های افراد با اعتماد به‌ نفس سالم یا واقعی:

  1. خودش را با هر نوع شخصیتی که دارد، می‌پذیرد و قبول دارد. خودباوری

  2. نسبت به خود، خلقیات، احساسات، نیازها و عواطف خودآگاهی دارد. خودآگاهی

  3. از زندگی لذت می‌برد و مدام از خود انتقاد منفی نمی‌کند. خودارزیابی درست

  4. در هر جمعی به نسبت شرایط ابراز وجود می‌کند. توانایی برقراری ارتباط موثر

  5. نیازی به تأیید دیگران ندارد و از خود احساس رضایت می‌کند. احساس ارزشمندی

  6. خود را توانمند و مفید می‌دانند. پذیرش توانمندی

  7. اهل ریسک‌اند و عاشق تجربه‌های تازه‌اند. ریسک‌پذیری

  8. مدیریت کامل زندگی‌شان را در دست می‌گیرند و دارای مدیریت زمان هستند. مسئولیت‌پذیری

هشت ویژگی اصلی افراد با اعتماد به‌ نفس سالم را باهم مرور کردیم.

البته برای تشخیص این موضوع که چه کسی اعتماد به نفس دارد یا نه باید به این نکته توجه کنیم که باید از همه‌ی این موارد برخوردار باشد. معمولاً افرادی که تصور می‌کنند اعتماد به‌ نفس  پایینی دارنددر برخی از این موارد ضعیف هستند نه در تمام این موارد.بااین‌حال می‌خواهم خبر خوبی بدهم: اعتمادبه‌نفس کاملاً اکتسابی است و می‌توان آن را با روش‌هایی دوباره احیا کرد و آن را تقویت کرد. در مقاله‌ای مجزا بیشتر درباره‌ی اعتماد به‌ نفس واقعی خواهیم گفت.یکی از بهترین راهکارها برای افزایش اعتماد به‌ نفس این است که در محیطی باشید که بتوانید زمینه‌هایمختلف توانمندی‌های خود را کشف کنید.

قبل از آن باید بیشتر خودتان را بشناسید. شناخت این‌که در چه زمینه‌هاییاز اعتماد به‌ نفسپایینی برخوردارید، بارها به تمرکزذهن در آن زمینه و تقویت آن کمک می‌کند.پیشنهاد می‌کنیم مقالات مرتبط را پیگیری کنید تا به نتیجه‌ای که دوست دارید در این زمینه به آن دستپیدا کنید، برسید. این را به خاطر بسپارید:داشتن اعتماد به‌ نفس سالم کلید موفقیت است.

من ماهان تیمورری هستم و در راه رسیدن به ثروت و آرامش شما را یاری میکنم.

حتما این کتاب را مطالعه کنید:

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، ایده های خلاقانه

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

  

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

کتاب زیر را از دست ندهید:

با عرض پوزش تصویر مقاله ی اعتماد به نفس با مشکل مواجه است

کاریزما چیست و چگونه به یک فرد کاریزماتیک تبدیل شویم

دانلود ویدئو کاریزما

مقدمه

کاریزما از واژه‌ای یونانی خاریسما گرفته‌شده است و در فرهنگ لغات این‌چنین معنی می‌شود: کاریزما مجموعه رفتارها و ویژگی‌هایی از اطمینان، نعمت و برکت است که فرد با این ویژگی‌ها جذاب و اثرگذار دیده می‌شود.

درگذشته کاریزما به‌ دوراز مثبت یا منفی بودن این اثرگذاری اتفاق عجیبی به نظر می‌رسید که چطور چنین افرادی بر تعداد افراد بسیاری چنین اثری می‌گذارند؟ اگر شخصیت رهبران بزرگی چون هیتلر را مورد بررسی قرار دهیم به این تعریف می‌رسیم که این افراد دارای جذابیت و اثرگذاری زیادی بوده‌اند تا حدی که افراد بسیاری در راستای خواسته‌هایشان تسلیم‌شده و به دستورات یا خواسته‌های این افراد پاسخ مثبت می‌دادند.

یک شخصیت کاریزماتیک شخصیتی است که به‌ دوراز تصورات اغلب افراد که این افراد پرهیجان، شاد، فعال و … هستند، یک شخصیت ایمن و یا مطمئن هستند. یک انسان کاریزماتیک، شخصیت پایدار و مطمئنی دارد که به نظر می‌رسد همین اطمینان موجب جذابیتشان می‌شود. یک انسان می‌تواند تمام ویژگی‌های مثبتی که گفتیم را داشته باشد ولی کاریزماتیک نباشد. یک شخصیت کاریزماتیک فردی است که می‌تواند تعداد افراد بسیاری را با اهداف خود همراه و هم سو کند. تحقیقات زیادی دراین‌ ارتباط شده است که یک فرد کاریزماتیک چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مقاله به چهار ویژگی مهم این افراد اشاره خواهیم کرد.

چهار ویژگی افرادی که کاریزما دارند

  • صحبت کردن قاطع:

اگر بخواهید در همان نگاه اول یک فرد کاریزماتیک را بشناسید به صحبت‌ها و صدای او توجه کنید. این افراد با اعتماد به نفس بالا  قاطع صحبت می‌کنند و به خاطر همین قاطعیت و اطمینان درفن بیان خود افراد بسیاری را به سمت خود جذب می‌کنند و باعث می‌شوند افراد شنونده به صحبت‌هایشان اعتماد کرده و با آن‌ها همراه شوند.

  • ثابت‌ قدم بودن:

کاریزماتیک ها در عقاید و باورهایشان ثابت‌قدم‌اند و ضرب‌المثل به هر کس می‌رسد، رنگ عوض می‌کند، در مورد این افراد صدق نمی‌کند. این افراد به هر نحوی روی عقاید خود پافشاری می‌کنند و امکان ندارد با تغییر شرایط از تصمیم خود منصرف شوند. به همین دلیل است که به هر آنچه بخواهند می‌رسند. دیر یا زود دارد اما انجام می‌دهند.

  • آینده‌ نگر بودن:

افراد کاریزماتیک آینده را می‌بینند و با توجه به آن عمل می‌کنند. تصمیمات امروزشان با توجه به برنامه و نتیجه‌ای که در آینده می‌بینند گرفته می‌شود. این شیوه‌ی عملکرد این افراد باعث می‌شود راحت‌تر و مطمئن‌تر تصمیم بگیرند چون می‌دانند مقصدشان کجاست و چه اقداماتی باید انجام دهند.

  • جلوتر از دیگران درحرکت‌اند:

کاریزماتیک ها انسان‌های عصر هجر نیستند بلکه افرادی هستند که از آموزش‌های نوین، برنامه‌های به‌روز و شیوه‌های مدیریتی جدید برای پیشبرد اهدافشان استفاده می‌کنند. این افراد می‌دانند دانش برای آن‌ها قدرت است و هیچ‌وقت از کنار این موضوع بی‌تفاوت عبور نمی‌کنند. سعی می‌کنند همه‌چیز را بدانند و با آگاهی تصمیم بگیرند. سطح آگاهی و دانش این افراد از کلامشان کاملاً مشخص است.این افراد مدام در حال مطرح کردن ایده های نو می باشند.

 

با عرض پوزش تصویر با مشکل مواجه است

 

آیا کاریزماتیک بودن ذاتی است؟

 

خیر البته یک فرد می‌تواند به‌طور ذاتی مجموعه‌ای از رفتارها را برای جذب و اثرگذاری داشته باشد اما این به معنی این نیست که این ویژگی کاملاً ذاتی است. شما می‌توانید با انجام کارهایی به یک فرد کاریزماتیک تبدیل شوید. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید، کار کردن روی زبان بدن یا body language است. افراد با کاریزما به‌دقت روی زبان بدنشان توجه دارند و می‌دانند کجا چه رفتاری نشان دهند که اثر خود را بگذارند. شما هم می‌توانید با رعایت این نکات تبدیل به یک فرد با کاریزما شوید و همه را تحت تأثیر خود قرار دهید.

 

آیا من می‌توانم یک کاریزماتیک باشم؟

 

چراکه نه؟! شما می‌توانید یک انسان کاریزماتیک باشید. فرقی نمی‌کند اگر یک بانوی خانه‌دار هستید و یا وزیر یا رئیس‌جمهور یک کشور یا دانشجو یا کارمند! شما برای اثرگذار بودن نیاز به کاریزما دارید. برای این‌که به یک انسان کاریزماتیک تبدیل شوید نیاز به شناخت خصوصیات و رفتارهای این افراد دارید. در ادامه ۴ راهکار ارائه کرده‌ایم تا با استفاده از این راهکارها بتوانید روزبه‌روز کاریزمای خود را تقویت کنید و تبدیل به انسان اثرگذاری شوید که دنیا را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد:

 

  • شنونده باشید تا گوینده:

برخلاف تصور افراد یک شخصیت کاریزماتیک زیاد صحبت نمی‌کند اما وقتی صحبت می‌کند کلام ارزشمندی می‌زند که همه را میخکوب می‌کند. افراد پرحرف نه جذاب هستند و نه اثرگذار بلکه افراد کاریزماتیک کم صحبت می‌کنند و سنجیده. ویژگی‌های یک شنونده‌ی واقعی را در مقاله‌ای به‌طور کامل توضیح خواهم داد اما تا اینجا بدانید که باید ارتباط چشمی برقرار کنید، تمرکزتان روی فرد موردنظر باشد، لبخند بزنید و به‌طورکلی به صحبت‌هایی که طرف مقابل می‌زند به‌طور کامل توجه کنید.

  • طرف مقابل شما مهم‌ترین انسان روی زمین است:

با این نگاه با دیگران ارتباط برقرار کنید و به آن‌ها توجه کنید که آن‌ها مهم‌ترین انسان روی زمین هستند. شاید بگویید سخت است اما به‌مرور و با تمرین به این مهارت دست پیدا خواهید کرد. بیشتر بگذارید دیگران صحبت کنند تا اینکه به توصیف خود بپردازید. این را به خاطر بسپارید یک فرد کاریزماتیک انسان آگاهی است که این آگاهی را از همین ارتباط‌ موثرو صحبت با انسان‌های مختلف کسب کرده است. زیاد به صحبت کردن از خودتان پافشاری نکنید و در مقابل طوری رفتار کنید که صحبت‌های طرف مقابل برایتان جذاب و شنیدنی هستند.

کمک کردن و یاری‌رساندن مهم‌ترین خصلت یک کاریزماتیک است:

دیگران برایتان مهم باند و اگر همین یک اصل را به‌خوبی رعایت کنید خواهید دید تعداد افراد زیادی را جذب خودکرده‌اید که واقعاً دوستتان دارند و به صحبت‌های شما گوش می‌دهند. هدف از ارتباطتان کمک و یاری‌رساندن باشد به‌دوراز فخرفروشی و تظاهر. یک رفتار صادقانه کاملاً به دل می‌نشیند و نیازی به‌زحمت زیاد نیست.

  • تشویق و تکریم را فراموش نکنید:

نکات مثبت افراد را شناسایی کنید و به آن‌ها بگویید صادقانه و به‌دوراز اغراق. این کار شمارا در ذهن افراد ثبت می‌کند.

نتیجه گیری:

بنابراین با توجه به آنچه در مقاله گفته شد، یک فرد می تواند چهره ای کاریزماتیک داشته باشد و این امر به هیچ عنوان ذاتی و مختص افراد  خاص نمی باشد. تنها کافی است اصول کلی برای تبدیل خود به یک شخص کاریزماتیک را رعایت کنیم تا بتوانیم در زمره این افراد قرار بگیریم

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ،شخصیت شناسی

فنون مذاکره راز اصلی نوابغ ثروت ساز

دانلود ویدئو فنون مذاکره

 موضوع این هفته یکشنبه ها در مورد فنون مذاکره است. معمولا افرادی که فنون مذاکره بلد نیستند، همیشه در مذاکرات شکست خورده هستند. حتی زمانهایی که حق با آنها می باشد، نمی توانند نتیجه مطلوب را کسب کنند، زیرا طرف مقابل با استفاده از قدرت مذاکره و استفاده ازاصول مذاکره، همیشه برنده می شود.

میدانیم که مهمترین خصوصیات نوابغ ثروت ساز شامل ۶ مورد بود.

نوابغ ثروت ساز هدفمند هستند، اعتماد به نفس بالایی دارند، ارتباطات قوی، فن بیان، کاریزما وفنون مذاکره از مهمترین ویژگی های این افراد می باشد. اگر می خواهید یک نابغه ثروت ساز شوید باید بتوانید مذاکره کنید. معمولا افرادی که فنون مذاکره را به خوبی می دانند. بهتر می خرند و همچنین بیشتر می فروشند. نکاتی که امروز برای فنون مذاکره به شما میگم باید با دقت گوش کرده و سعی کنید به آن عمل کنید

مهمترین فنون مذاکره برای نوابغ ثروت ساز

مذاکره کنندگان قوی می دونن دقیقا از مذاکرشون چی میخوان. حتما هدف مذاکره را مشخص کنید.

قبل از مذاکره تا جایی که میشه به فکر منافع طرف مقابل خود باشید. باید تا می توانید در ذهن طرف مقابل پیام خوب ایجاد کنید.

برای اینکار خود را جای شخص مقابل قرار دهید، منافع فرد را بنویسید و بهشون این منافع را بگویید. بیشتر درمورد سود های افراد صحبت کنید.

مذاکرات خود را ترک کنید بلکه آن را قطع نکنید. از کلمه نه استفاده کنید. مثلا دوستی از شما می خواهد که میای بریم بیرون شما به آنها نه نگویید، نه به منزله قطع مذاکره می باشد. بلکه می توانید بگویید میشه چند روز دیگه بریم، با اینکار شما مذاکره را ترک کرده اید ولی راه بازگشت وجود دارد.

گهگاه در مذاکرات سوالات نامرتبط بپرسید. هرگاه احساس کردید شرایط شما به ضرر شما می باشد بهتر است با پرسیدن یک سوال نامرتبط حرف طرف مقابل را قطع کنید، شما با اینکار خط فکری طرف مقابل را قطع میکنید. شما با ایجاد یک وقفه میتونید رشته کلمات طرف مقابل را از بین ببرید.

به طرف مقابل خود امتیاز بدید. اما در مقابل هر امتیازی که میدید باید یک امتیاز دریافت کنید.

قبل از مذاکره تا می توانید طرف مقابل را بشناسید. حتی با نوع پوشش فرد آشنا باشید. خودتون رو شبیه طرف مقابل دربیارید، مثل اون بپوشید، مثل اون صحبت کنید.

در مذاکرات مثل طرف مقابل خود صحبت کنید.

سعی کنید خوب گوش کنید تا بتوانید از کلمات فرد علیه خودش استفاده کنید.

استفاده از یک خودکار و دفتر در مذاکره و یادداشت نکات مهم از مهمترین فنون مذاکره می باشد.

و آخرین نکته اینکه در مذاکرات بسیار بسیار جذابیت و کاریزما خود را حفظ کنید.

دوستان من توجه داشته باشید نوابغ ثروت ساز در هر جایی با هرکسی ارتباط موثر برقرار کرده و می توانند از این ارتباط ثروت بدست بیاورند

تا زمانیکه روی خودتون سرمایه گذاری نکنید زندگیتون از این چیزی که هست بهتر نمی شود.

گزینه جایگزین یکی از بهترین روشهای مذاکره

یکی ار روشهای مذاکره های ، گزینه جایگزین است ،از آن استفاده کنید و در حفظ و بهبود آن تلاش کنید.

گزینه جایگزین را باید جدی بگیرید و از غفلت از آن بپرهیزید چرا که اگر مورد بی توجهی قرار بگیرند از بین خواهند

رفت.

معمولا مذاکره کنندگان قبل از اینکه به طور قطع به نتیجه کارشان برسند گزینه های مناسب دیگر را

رها میکنند.

مثلا اگر مدیری برای استخدام، مجذوب اولین کسی که واجد شرایط هست میشود و گزینه های دیگر را

که در صف مصاحبه است را در نظر نمیگرد.

غافل از اینکه وقتی انتخاب های جایگزین را رها کند قدرت خود را در مذاکره کاهش میدهد.

جنگ رقابتی یکی از راه های مذاکره است که معمولا من این گزینه را پیشنهاد نمیدهم.به طور مثال

شما برای ایجاد یک جنگ رقابتی ،زمانی که قصد خرید کالایی را دارید ممکن است چند فروشنده را

وارد این جنگ کنید به طوری که به هر یک از آنها بگویید ،قیمت شما گرانتر از قیمت فلانی است.

البته این را در نظر داشته باشید که طرف مقابل دوست ندارد گزینه های دیگر را به عنوان تهدید به کا برید.

پس بهترین راه استفاده از انتخاب های جایگزین چیست؟

ابتدا شما میتوانید گزینه های جایگزین خود را به ترتیب جذابیت مشخص و اولویت بندی کنید.

برای مثال اگر چهار شرکت به طور همزمان به شما پیشنهاد کار بدهند.

شرکت الف

شرکت ب

شرکت ج

شرکت د

شما شرکت الف را بیشتر از همه میپسندید و شرکتهای دیگر هم تقریبا شرایط مورد نظر شما را دارند.

هرچند شرایط ایجاد جنگ رقابتی در این مذاکره فراهم است،اما توصیه میکنم از آن بپرهیزید و بحث

را اینچنین آغاز کنید:

اگر پیشنهاد شما شامل شرایط مورد نظر من باشد ،بدون نیاز به گفتگو با سایر شرکتهای دیگر شرایط تان

   را قبول میکنم و اگر شرایطی که من در نظر دارم برای شما مقدور نباشد به کمی زمان بیشتر برای

    تصمیم گیری احتیاج دارم.البته این را اضافه کنم که من کاملا مشتاق همکاری با شما هستم.

دلیل این نوع مذاکره این است که به طرف مقابل نشان دهید ، در پی آغاز جنگ رقابتی نیستید.

مذاکره کنندگان حرفه ای همواره گزینه های مختلف را انتخاب کرده و برای بهتر شدن آنها در تلاشند.

من ماهان تیموری هستم و در راه رسیدن به ثروت و آرامش شما را یاری میکنم.

چگونه در هرجایی با هر فردی ارتباط برقرار کنیم

دانلود ویدئو ارتباط موثر

موضوع این هفته یکشنبه ها درمورد ارتباطات است. ما باید یاد بگیریم که چگونه در هرجایی و با هرکسی بتوانیم ارتباط برقرار کنیم. انسان ها دارای سه نیاز اصلی خوراک، پوشاک و مسکن می باشند، اما چیزی که امروزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به عنوان نیاز انسان شناخته می شود ارتباطات است.

مطالعاتی که در قرن بیستم انجام شده، نشان می دهد کسانی که توانسته اند با دیگران ارتباط برقرار کنند بسیار موفق تر بوده اند. افرادی که نمی توانند به خوبی ارتباط برقرار کنند، معمولا باج می دهند و زیر بار حرف زور می روند. این افراد معمولا دوستان کمی در اطراف خود دارند و نمی خواهند این افراد را از دست بدهند، مدام مجبور به باج دادن می شوند. افرادی که نمی توانند به خوبی ارتباط برقرار کنند، معمولا از جمع دوری کرده، افرادی اجتماعی نیستند و کمتر نظر می دهند. این افراد در کسب و کار خود نیز چندان موفق نخواهند بود.

اما از سوی دیگر افرادی که می توانند به خوبی ارتباط برقرار کنند، دارای اعتماد به نفس بالایی هستند و به خوبی می توانند افراد را بیزینس کنند و از ارتباطات خود برای کسب درآمد و ثروتاستفاده می کنند. برای برقراری ارتباط با دیگران کتابی رو نوشتم و در وب سایت تیم آموزشی ماهان تیموری قرار داده ام، با نام پرواز با عقاب ها، این کتاب به ما آموزش میده که چطور با دیگران ارتباط برقرار کنیم.  افرادی که می توانند ارتباط موثر برقرار کنند، ثروت خلق می کنند، با همسران خود بهتر می توانند ارتباط برقرار کرده و زندگی بهتری دارند.

افرادی که می توانند به خوبی ارتباط برقرار کنند، طرفداران زیادی دارند، همه دوست دارن باهاشون همراه باشن، تو مسافرت، مهمونی، تفریحات و از کنار این افراد بودن لذت می برند.

حال باید ببینیم که چطور می توانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم.

چند نکته در مورد برقراری ارتباط موثر

من داخل بسته آموزشی خودم ۴۵ تکنیک برقراری ارتباط موثر رو قرار دادم. حال اینجا به چند تکنیک دیل کارنگی که در کتاب دوست یابی بیان کرده، اشاره می کنم. البته این تکنیک ها مربوط به قرن ۲۰ می باشد و شما برای برقراری ارتباط نیاز دارید که این تکنیک ها را به قرن کنونی تبدیل کنید. دیل کارنگی میگه لبخند بزنید، چهرتون باید لبخند رو تو خودش نشون بده، اما برای برقراری ارتباط من به شما میگم که لبخند را اختصاصی کنید. یعنی چی؟؟؟ یعنی اینکه وقتی وارد جمعی میشید و به شخصی چشم می دوزید، هرگاه ارتباط چشمی برقرار شد به فرد لبخند بزنید و به طرف مقابل نشان دهید که لبخند مختص ایشان می باشد.

مورد بعد تحسین کردن می باشد، افراد را تحسین کنیم، دیل کارنگی میگه به افراد بگیم که چقدر خوش تیپ شدی، چه خوشگل شدی، ولی قرن ۲۱ این چیزا جواب نمیده، اگه فردی تیپ زده بود نمی تونیم بهش بگیم چه خوش تیپ شده چون فرد اینو خودش میدونه، بهتره بهش بگیم، امروز حالت خیلی خوبه، یه تغییری کردی خیلی خوب شدی، دیگه نمی تونیم ما به طور مستقیم افراد را تحسین کنیم. مثلا کسی که داره رژیم میگیره نمیریم بهش بگیم خوبه لاغر شدی، بهتره تعریف های ناخواسته از فرد داشته باشیم، مثلا امروز عوض شدی چیکار کردی؟؟

ارتباط موثر و دیگر نکات

مورد بعدی ارتباط چشمی، این ارتباط برای خانم ها و آقایان متفاوت می باشد. برای خانم ها بهتره تمام توجهمون بهشون باشه و به چشاشون زل بزنیم، خانم ها از اینکه می بینند کسی به آنها توجه می کند بسیار از خود علاقه نشان خواهند داد. در مورد آقایان بهتره از این چشم به اون چشم بریم و بهشون خیره نشیم، آقایان برخلاف خانم ها توجه مستقیم را دوست ندارند.

دیل کارنگی میگه زیباترین آوا نام افراد می باشد. افراد دوست دارند که شما نام آنها را به زبان بیاورید پس بهتر است اسم آنان را تکرار کنید. اما امروز به شما میگم که چون نام تکراری خواهد شد بهتر است علاوه بر نام، خاطرات شیرین گذشته را به یاد داشته باشید و در زمان لازم آنان را یادآوری کنید. سعی کنید در ذهن دیگران سطح جدیدی از ارتباطات را برقرار کنید.

فکر نکنید ارتباط ذاتیست و در افراد خاصی وجود دارد. ارتباط امریست کاملا اکتسابی، در یک عده کم و در عده ای بیشتر است. خود من نیز در ارتباط خیلی ضعیف بودم روی خودم کار کردم و الان می تونم به راحتی با افراد ارتباط برقرار کنم. اولین نکته واسه برقراری ارتباط، بهتره شما شروع کننده باشید. منتظر نباشید افراد سمت شما بیایند. وقتی ارتباطاتتون قوی بشه شما میتونید در هر زمان و هر موقعیتی ازش استفاده کنید، ازش پول بسازید و ثروت خلق کنید. ما در دوره پویائیسم موفقیت ۴ ساعت آموزش برای ارتباطات داریم. حتما ازش استفاده کنید. ارتباطات را خیلی راحت میشه قوی کرد و لازمه آن باید اول اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

حال مقاله ای برای ارتباط موثر را مرور می کنیم

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۳ دقیقه می باشد

 مقدمه

ارتباط موثر به مجموعه رفتارهایی گفته می‌شود که برای پیشبرد اهدافمان از آن‌ها استفاده می‌کنیم.  زمانی می‌توان گفت یک ارتباط موثر است که ما را به نتیجه‌ی دلخواهمان برساند.  همان‌طور که میدانید یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که می‌تواند شمارا به هر موفقیتی چه موفقیت  شخصی، شغلی، اجتماعی و… برساند ; مهارت برقراری ارتباط موثر است؛ بنابراین با یادگیری اصول برقراری یک ارتباط موثر  و هوش اجتماعی می‌توانید به موفقیت‌های بزرگی برسید. اصول برقراری یک ارتباط موثر چیست؟ به این سؤال پاسخ‌خواهیم داد:

نکته: نوع ارتباط خود را مشخص کنید: قبل از هر چیزی باید نوع ارتباط خودتان را مشخص کنید.  یک ارتباط مؤثر کاری با یک ارتباط موثر عاطفی متفاوت است. ازاین‌ رو باید به این نکته توجه کنید. بعد از مشخص شدن نوع ارتباط ;می‌توانید مواردی چون میزان صمیمیت، ارزش ها، حریم‌ها و… را تعیین کنید.

 

  • به نتیجه‌ای که می‌خواهید از ارتباط موثر  بگیرید، تمرکز کنید:

برای برقراری یک ارتباط موثر باید به این توجه کنید که می‌خواهید به چه نتیجه‌ای برسید؟ آیا با این شیوه‌ی صحبت کردن یا پیامی که انتقال داده‌اید; به خواسته‌ی خود می‌رسید؟ آیا همان احساسی را در طرف مقابل ایجاد می‌کنید که می‌خواستید؟ در مواقعی نتیجه کاملاً با چیزی که می‌خواستیم; تفاوت دارد، فکر می‌کنید چرا؟ چون نتوانسته‌ایم منظورمان را به‌ درستی انتقال دهیم. چطور منظورمان را درست انتقال دهیم و به نتیجه‌ی دلخواه برسیم؟ بسیار ساده و راحت است. دقیقاً مشخص کنید چه هدفی دارید. دقیق! یعنی به‌طور واضح بدانید هدفتان از برقراری این ارتباط رسیدن به چه چیزی است؟در این صورت می‌توانید منظورتان را به‌طور واضح انتقال دهید.  در ادامه نکات دیگری خواهم گفت که مکمل این نکته‌اند.

  • ذهن طرف مقابل را بخوانید:

ذهن‌خوانی یکی از مهارت‌های مهمی است که باید آن را توسط تمرکز ذهن یاد بگیرید.  شاید برخی بگویید مگر می‌شود؟! بله. علمی به نام NLP این قدرت را به شما می‌دهد. خلاصه‌ی این علم را در یک جمله تقدیمتان می‌کنم: طوری رفتار کنید که به خواسته‌ی خود برسید; رفتاری منعطف، باید روش‌های مختلف را برای رسیدن به خواسته‌تان بکار بگیرید و تا نرسیدن به هدف روی آن تمرکز کنید. علم NLP علمی است که بر روی ذهن کار می‌کند;و ارتباط مستقیمی با ذهن‌خوانی و تمرکز حواس دارد. سعی کنید بیشتر گوش کنید تا اینکه بیشتر حرف بزنید. برخلاف تصوری که افراد از ارتباط موثر دارند; باید کمتر حرف بزنید و بیشتر گوش کنید.

ارتباط موثر

کلام دریچه‌ی ذهن است به همین دلیل است که می‌توان از صحبت‌های یک شخص به ذهنیت و تفکراتش پی برد; بنابراین قبل از هر صحبتی سعی کنید با اعتماد به نفس کامل از عباراتی استفاده کنید که طرف مقابل شروع به صحبت کردن کند. سؤال بپرسید و یا نظری دهید و نظر طرف مقابل را بپرسید.  تمام این نکات را باید به‌دقت انجام دهید. برای ایجاد یک ارتباط موثرباید آنچه در ذهن خودتان و  آنچه در ذهن طرف مقابل است را به نحوی به هم ربط دهید. به همین دلیل است که افراد  در ابتدای آشنایی اگر به ایجاد ارتباط موثر علاقه‌مند باشند به دنبال شباهت‌ها می‌گردند; این به‌طور ناخودآگاه اتفاق می‌افتد. می‌خواهم از این تکنیک در ارتباطات خود استفاده کنید. سعی کنید نقاط مشترک پیدا کنید و از آن‌ها برای ادامه‌ی ارتباط استفاده کنید.

  •  صمیمی باشید:

صمیمی بودن به معنی تجاوز از حریم‌ها نیست; به قول خودمان خاکی باشید. رفتاری در سطح طرف مقابلتان داشته باشید. حد و حدود را رعایت کنید. بگذارید طرف مقابل احساس راحتی کند.  راحت باشید و اجازه دهید طرف مقابل نیز احساس راحتی کند. ایجاد یک ارتباط موثربدون احساس صمیمیت امکان‌پذیر نیست; بنابراین به این نکته نیز توجه کنید.

  •   ذهن خود را مثبت نگه‌دارید:

همان‌طور که می‌دانید ذهنت مثبت از خودتان و طرف مقابل شمارا در موقعیت‌های بهتری قرار می‌دهد. چون احساس; رفتار و عمل ما تحت تأثیر ذهنیت ماست. اگر ذهنیت مثبتی از ایجاد یک ارتباط نداشته باشید، این تصویر ذهنی بر روی نتیجه تأثیر می‌گذارد.

سعی کنید بادید مثبت و یک ذهنیت مثبت اقدام به ایجاد یک ارتباط موثر کنید; این بارها به موفقیتتان کمک می‌کند. موارد مهمی نیز وجود دارد که در نظر دارم در مقاله‌ای با عنوان ارتباط موثر با دیگران به‌ طور مفصل به آن‌ها اشاره‌کنم. موضوعات مهمی چون زبان بدن; انواعشخصیت‌ شناسی  و چگونگی ارتباط برقرار کردن با آن‌ها، چگونگی انتقال پیاممان و… را در مقاله‌ی بعدی بررسی خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنم کتاب مهارت  درخواست کردن را از بخش کتاب سایت مطالعه کنید. همان‌طور که می‌دانید برقراری یک ارتباط موثر خود مانند یک درخواست ماهرانه است; مطالعه‌ی این کتاب گزینه‌ی خوبی برای کسب این مهارت است.

نتیجه گیری

در این مقاله آموختیم با نتیجه گیری دلخواه و تمرکز کردن و درخواست کردن و مثبت نکری و صممیمی شدن می توانیم با طرف مقابل ارتباط مؤثر برقرار کنیم و فن بیان خود را تقویت کنیم.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مذاکره

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است