ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

سخنان بزرگان مدیریت


مقدمه

آشنایی با سخنان بزرگان مدیریت می تواند به عنوان راهکاری برای هدایت ما در عرصه مدیریت و همچنین به عنوان یک تذکری جهت مدیریت بهتر برای ما مورد استفاده قرار گیرید. در این مقاله سعی بر این شده تا با استفاده از سخنان بزرگان مدیریت دیدگاهی نو در ذهن خوانندگان ایجاد کنیم.

سخنان بزرگان

•    هیچ گاه به خاطر بدست آوردن آرامش باور های خود را زیر پا نگذارید (داگ هامرشولد)

•    آموزش دهندگان مطالب ساده را می گیرند و پیچیده می کنند در حالیکه ارتباط گران مطالب پیچیده را ساده می کنند (جان ماکسول)

•    می خواهی برای رسیدن به موفقیت به تو فرمولی را بیاموزم؟؟؟ بسیار آسان است، تعداد اشتباهاتت را دو برابر کن (توماس واتسون)

•    اساس استراتژی این است که انتخاب کنیم چه کارهایی را نباید انتخاب کنیم (مایکل پورتر)

•    عزت و احترام شخص به خاطر چیزهایی است که فرد اعطا می کند، نه بخاطر چیزهایی که می گیرد (کالوین کولیج)

•    اشخاص موفق مدام در حرکت هستند، از اشتباه حراسی نداشته، از اشتباهات درس گرفته و به حرکت خود ادامه می دهند (کنراد هیلتون)

•   مدیر موفق از مردم خود می خواهد چیزهایی را به او بگویند که خواسته هایشان می باشد، نه چیزهایی را بگویند که خوشایند رهبر است (جان ماکسول)

•    بهره وری در کار گروهی بستگی به این دارد که چگونه افراد اهداف خود را در ارتباط با اهداف سازمان می بینند (کن بلانچارد)

•    اگر هدف شما چیزی به غیر از سودآوری باشد، دیر یا زود جایی سر شما به سنگ خواهد خورد (مایکل پورتر)

•    من چه در خانه باشم، چه در مسافرت، چه سرکار باشم همیشه کتاب هایی را به همراه دارم که منتظر خواندنشان هستم (بیل گیتس)

•    معیار موفقیت این نیست که مشکلات بزرگ را حل کنید بلکه این است که آیا آن مشکل پارسال شما هست یا نه (جان فوستر دالس)

•    مردم وقتی به شما اهمیت می دهند که بدانند به آنها اهمیت می دهید (جان ماکسول)

•    اگر آدمی چشم داشتی نداشته باشد، اگر نتواند پیش بینی کند

هیچگاه نمی تواند در امر مدیریت به درستی عمل کند (آبراهام مازلو)

•    بعضی وقتا زندگی با آجر به سرت می کوبد، ایمانت را از دست نده (استیو جابز)

•    هیچ یک از ما به اندازه همه ما باهوش نیست (کن بلانچارد)

•    اگر می گویید فشار برای توسعه دموکراسی ریشه ای در بازار دارد من می گویم بله (پیتر برگر)

•    ناراضی ترین مشتریان شما بزرگترین منبع یادگیری شما هستند (بیل گیتس)

•    افرادی که آنقدر دیوانه هستند که فکر می کنند می توانند دنیا را تغییر دهند، اینها در واقع همان افراد هستند که می توانند دنیا را تغییر دهند (استیو جابز)

•    هرکس که بین آموزش و سرگرمی تمایز قائل است الفبای هیچکدام را نمی شناسد (مک لوهان)

•    هر وقت که فکر کنی به موفقیت دست پیدا کرده ای تلاش متوقف می شود (توماس واتسون)

•    انسان موفق شکست می خورد اما خود را شکست خورده نمی داند (جان ماکسول)

•    مدام گام های رو به جلو بر دارید حتی اگر آن گام ها کوچک و آهسته باشد (آبراهام لینکلن)

•    اکثر مردم جذب سهام هایی می شوند که دیگران آنها را می خواهند، اما باید به دنبال سهامی باشید که کسی آن را نمی خرد. شما نمی توانید چیزی راکه همه می خرند، بخرید و انتظار داشته باشید تا خوب عمل کند (وارن ادوارد بافت)

•    تا می توانی اشتباه کن، این گونه است که می توانی به موفقیت دست پیدا کنی (توماس واتسون)

•    هیچ انسانی کامل نیست اما آدم هایی که فکر می کنند کامل هستند به درد کار تیمی نمی خورند (جان ماکسول)

نتیجه گیری

توسیه من به شما این است که دست از مطالعه برندارید. به طور مداوم کتاب های بزرگان را مورد مطالعه قرار دهید و از این راه تجربه لازم برای تخصص خود را افزایش دهید.این مقاله  برخی از سخنان بزرگان مدیریت را بازگو کرده است. امیدواریم که از خواندن آن لذت برده باشید.

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، آموزش مدیریت وب سایت

 

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

نکات اساسی مدیریت بحران

مدت زمات تخمینی برای مطالعه ی این مقاله ۲ دقیقه می باشد

مقدمه

بحران پیشامدی است که به صورت ناگهانی اتفاق می افتد ، و باعث به وجود آمدن شرایطی می شود که برای برطرف کردن آن می بایست اقدام اساسی صورت پذیرد. مجموعه این اقدامات به وسیله مدیریت بحران مشخص می شود. مدیریت بحران مجموعه فعالیت هایی که یک سازمان در چالش با بحران انجام می دهد و هدف آن کاهش روند، کنترل و رفع بحران می باشد. مدیریت بحران علمی کاربردی است، که به وسیله مشاهده بحران ها و تجزیه تحلیل آن سعی در پیشگیری بحران و در صورت بروز کاهش خسارات بحران دارد.

بحران شناسی بخش مهمی از فرایند مدیریت بحران را تشکیل می‌دهد. شناخت هر چه دقیق تر بحران، به کنترل و هدایت هرچه موثرتر آن کمک کرده و مدیران بحران می‌توانند با تفکیک تفصیلی مسئله پیش رو، آن را مدیریت پذیر گردانند. امروزه عمده ترین نقاط ضعف مدیریت بحران عدم هماهنگی و همکاری سازمانها، نبود ضوابط جامع، نبود قوانین و مقررات و محدودیت منابع مالی می باشد. از سوی دیگر تجارب مفید، داشتن روحیه نوع دوستی و مشارک خوب مردم جامعه از نقاط قوت مدیریت بحران می باشد. برای داشتن مدیریت بحران موفق باید تهدیدات و فرصت ها را به خوبی شناخت. و خود را برای مقابله از تهدیدات و استفاده از فرصت ها آماده نمود. مدیر بحران باید تفکر استراتژیک را یاد بگیرد تا در مدت زمان اندک به آشفتگی های ذهنی خود نظم ببخشد.
به این طریق می تواند تصمیمات حیاتی را اتخاذ کند. مدیر بحران باید مهارتهای لازم جهت ریسک کردن را داشته باشد، در واقع باید با مدیریت ریسک آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند ارزیابی ریسک انجام داده و سازمان را از بحران نجات دهد.

از جمله وظایف مدیریت بحران

•    آمادگی کامل در قبال پیشامدها
•    تهیه بانک اطلاعاتی روزآمد
•    تفکیک وظایف واحدهای امداد رسانی در زمان بحران
•    شناسایی انواع بحران، ارزیابی ریسک و اولویت بندی آنها
•    تعیین ارتباطات بحرانی
•    تشکیل گروه مدیریت بحران و تهیه برنامه مدیریت بحران
•    پیش بینی و پیشگیری از بحران
•    تعیین روش های سالم سازی
•    برنامه ریزی برای استفاده بهینه از منابع

مدیریت بحران

نتیجه گیری

مدیر بحران باید به تمام تاکتیک های مقابله با بحران آشنایی کامل داشته باشد و در هر موقعیت بحرانی تاکتیک خاصی را اتخاذ نماید.باید بدانیم برای مقابله با بحران تاکتیک کلی وجود ندارد شاید راهکاری که ما برای سازمانی اتخاذ می نماییم برای سازمانی دیگر عملی نباشد. بنابراین می بایست هر سازمانی را از زوایای مختلف ارزیابی کرده و در صورت نیاز برای حل مشکل سازمان ایده های نو ارائه دهیم.
امیدواریم با مطالعه این مقاله گامی در جهت رشد و ارتقای سطح آگاهی شما برداشته باشیم

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، بازاریابی شبکه ای

 

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک کنید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

بهترین راهکارهای مدیریت کسب و کار

مدیریت کسب و کار مهمترین عامل برای رشد سازمان می باشد. مدیریت کسب و کار یعنی یکارگیری تمامی اصول برای موفقیت در بازار. مدیریت کسب و کار دربرگینده هدایت قوی، رفتار مثبت، دانش کسب و کار و مهارتهای فردی می باشد. مدیریت کسب و کار فرآیند سازماندهی موثر منابع جهت دستیابی به اهداف مشخص سازمان است. مدیریت کسب و کار شامل مدیریت بازاریابی و مدیریت فروش می باشد. برای داشتن کسب و کار موفق باید یکسری عملکردها را مد نظر قرار داد.

عملکردهای مدیریت سازمان شامل برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و بودجه بندی می باشد.

۱ برنامه ریزی در مدیریت کسب و کار

موفقیت هر کسب و کار به چگونگی برنامه ریزی برای رسیدن اهداف سازمان بستگی دارد. هدفگذاری و برنامه ریزی شاکله اصلی هر سازمان را تشکیل می دهد، بدون برنامه ریزی دقیق کارها به نتیجه نخواهد رسید و رشد سازمان متوقف خواهد شد.

۲ سازماندهی در مدیریت کسب و کار

پس از مشخص شدن اهداف، مدیر باید مسئولیت های مورد نظر را تشخیص داده و افراد مورد نیاز برای آن را آنالیز کند. مدیر وظیفه دارد افراد را با توجه به شایستگی هایی که دارا می باشند انتخاب کرده و برای افراد کاری متناسب با تخصصشان در نظر  بگیرد.

مدیریت کسب و کار
۳ کنترل

یک مدیر با مقایسه کارهای درحال اجرا و نقشه استراتژک انحراف از اهداف را به حداقل می رساند. کنترل روزانه فعالیت ها موجب می شود که کارها طبق برنامه زمانبندی شده صورت پذیرد و رسیدن به اهداف محقق گردد.

۴ بودجه بندی

دنبال نمودن بودجه سازمان از عوامل بسیار مهم موفقیت هر مدیر می باشد. این کار را مدیر توسط  فاینانس، محاسبات و نرم افزارهای محاسبه بودجه  انجام می دهد. مدیریت کسب و کار داری سندی مکتوب می باشد که به جزئیات کسب و کار را مشخص می کند. و همچنین به تشریح موقعیت کنونی سازمان ، نیازها، انتظارات و نتایج پیش بینی شده می پردازد.

لوازم داشتن کسب و کار موفق

۱٫    اهداف کلی
۲٫    تعریف و توصیف کسب و کار
۳٫    تحلیل استراتژی بازار

۴٫    مدیریت زمان
۵٫    تحلیل مالی

نتیجه گیری

برای داشتن کسب و کاری موفق باید بدانیم که بازاریابی چیست؟ مدیریت زمان چیست؟ چگونه می توانیم به پیش بینی بازار بپردازیم ؟ این سوالات را می پرسیم زیرا مهم ترین عامل موفقیت ما در کسب و کار به شناخت بازار و پیش بینی آن بستگی دارد. باید بتوانیم علایق مردم را شناسایی کرده و مطابق به نیاز آنان کالای خود را تولید کنیم . ایده های نو ارائه دهیم و با این کار می توانیم مهمترین دغدغه کارکنان و سازمان یعنی ثروت را افزایش دهیم.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزش ماهان تیموری

نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، بازاریابی شبکه ای

 

برای دانلود فایل PDF روی لینک زیر کلیک کنید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است


ده تکنیک مدیریت زمان

                            مدت زمان تخمینی برای مطالعه ی این مقاله ۳ دقیقه می باشد

مقدمه

مدیریت زمان مجموعه ای از مهارت هاست که شما را در استفاده از زمان کمک می کند. احتمالا روشن ترین دلیل عدم استفاده از مدیرت زمان این است که مردم نمی دانند زمان چیست، دلیل دوم سستی و تنبلی است، بعضی ها فاقد هدف و انگیزه هستند.
این مقاله با ارائه نکات و همچنین چند تکنیک در غالب مدیرت زمان به شما کمک می کند تا بتوانید درجهت تبدیل شدن به یک مدیر موفق گام بردارید. استفاده از زمان ضرورتی اجتناب ناپذیر برای موفقیت است.

در بحث مدیریت نیز باید یادآور شویم که مدیریت زمان بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر ما نتوانیم زمان را در اختیار داشته باشیم کسب و کار ما با مشکل جدی مواجه خواهد شد. راه های مختلفی برای درک ما از زمان وجود دارد.

تکنیک های مدیریت زمان

۱    توانایی گفتن “نه”

توجه داشته باشید هرگاه زمان کافی برای انجام کاری را داشتید، آن را قبول کنید، چرا که ممکن است نتوانید آن کار را به موقع انجام دهید.

۲    روی یک کار متمرکز کنید

یک مکان مناسب برای انجام کار مورد نظرتان انتخاب کرده و تمامی مواردی که باعث حواسپرتی شما می شود را از خود دور سازید.

۳    کار خود را به تاخیر نیاندازید

اگر به موقع کاری را شروع کنید قادر خواهید بود آن را تا پایان مدیریت کنید.

به خاطر داشته باشید انجام هیچ کاری مشکل نیست، اگر و تنها اگر مصمم به انجام آن باشید.

۴    حذف جزئیات

اکثر ما دچار وسواس شده و به جزئیات زیاد اهمیت می دهیم. بهترین روش این است که نگاهی به گذشته خود انداخته، از آن درس گرفته و سعی کنید به آینده کاری که قرار است انجام دهید فکر خود را معطوف کنید، تا بتوانید به هدف خود برسید.

۵    برای هرکار زمانی مشخص درنظر بگیرید

محدودیت زمانی باعث تمرکز بیشتر شما در انجام کارها خواهد شد. اگر نتوانستید کاری را در زمان مشخص انجام دهید بازگردید و با دقت و تمرکز بیشتر سعی کنید آنرا به پایان برسانید.

۶    استراحت مابین کارها

هنگامی که کارها را به دنبال هم انجام می دهید نمی توانید درک درستی از آنچه که انجام می دهید داشته باشید. در حین انجام کارهایتان سعی کنید زمانی را برای آرامش و استراحت درنظر بگیرید تا مغزتان بتواند نفسی تازه کند.

۷    ورزش کنید

طبق تحقیقات انجام شده بین سالم زندگی کردن و بازدهی کارها رابطه مستقیمی وجود دارد.

به یاد داشته باشید خواب کافی، ورزش کردن و غذای سالم انرژی شما را در حد مطلوبی نگه می دارد.

۸   گروه بندی وظایف

فرض کنید وظایف مختلفی به شما محول شده است. بجای آنکه به صورت حدسی آنها را دسته بندی کنید، کارهایی را که شبیه به هم هستند را کنار هم بگذارید. کارهای گوناگون فضای فکری مختلفی را می طلبد. این کار باعث می شود ذهن شما روی کار مشخصی درگیر باشد و خط فکری شما حفظ می شود.

۹    نظم و ترتیب

داشتن نظم و ترتیب موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. یک سیستم بایگانی برای پرونده ها فراهم کنید و مطمئن باشید همه چیز درجایی ذخیره خواهد شد.

۱۰    نوشتن

نوشتن را به یکی از عادت های منظم خود تبدیل کنید. شاید نوشتن هزاران کلمه در یک هفته دشوار به نظر برسد، اما اگر آن را به یک عادت تبدیل کنید امری شدنی است.

عادت نوشتن را حفظ کنید تا همواره ذهنتان درگیر نوشتن باشد.

چالش های مدیریت زمان
سه تکنیک مدیریت زمان

۱    تکنیکGTD

 

شاید بتوان گفت GTD مشهورترین تکنیک مدیریت زمان در دنیا باشد.

ایده اصلی این تکنیک آن است که شخص ابتدا باید کارها را از ذهن خود خارج کند و روی کاغذ بیاورد با این کار ذهن تنها روی کارهای نوشته شده تمرکز خواهد کرد و از یادآوری اینکه چه کاری باید انجام دهد رها می شود.

۲    تکنیک Pomodoro

 

این تکنیک یک روش ایتالیایی است که یاد گرفتن آن چندان زمان زیادی نمی بره.

در این روش شما با استفاده از یک تایمر انجام کارها را به محدوده های ۲۵ دقیقه ای تقسیم کرده و بین هر ۲۵ دقیقه ۳ تا ۵ دقیقه زمان استراحت قرار دارد و سپس کار بعدی شروع می شود.

۳    تکنیک تمرکز فرانکلین کاوی

مبنای این روش اولویت بندی کارها می باشد.

کارها را براساس سرعت انجام در یک ماتریس طبقه بندی می کنیم.

با مشخص کردن کارهای کم اهمیت تر بیشتر بر روی کار هایی تمرکز کنیم که ارزش بالاتری دارد.

نتیجه گیری

همه انسان ها دغدغه این را دارند که زمان کافی برای رسیدن به امور مختلف را ندارند و همیشه از اینکه کارهای آنان به فردا واگذار می شود، ناراضی هستند. این افراد باید با مطالعه تکنیک های مدیریت زمان ، برای امور خود به طور دقیق برنامه ریزی کرده تا بتوانند به بهترین نحو ممکن انجام کارها را محقق کنند.

     چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تند خوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده ی خود ما را در ارائه هر چه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، آموزش مدیریت سایت

 

برای دانلود فایل PDF روی لینک زیر کلیک کنید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

اصول مدیریت بازاریابی


اصول مدیریت بازاریابی

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه می باشد

 

مقدمه

مدیریت بازاریابی به عنوان تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و کنترل برنامه هایی تعریف می شود که برای نیل به اهداف سازمانی تهیه می گردد؛ مدیریت بازاریابی برنامه هایی با هدف ایجاد و حفظ مبادلات نافع با خریداران(کاتلر).

به عبارت کامل تر مدیریت بازاریابی فرآیند کاملی از برنامه ریزی، سازماندهی، تأمین پرسنل، هدایت و رهبری مجموعه فعالیتهای پژوهشی در مورد بازار و محیط بازاریابی، نیازهای مشتریان، تولید کالاهای دارای پتانسیل فروش و سعی در پیشبرد فروش آنها از طریق ایجاد تنوع و تغییرات در زمان و مکان برای رسیدن با هدف حداکثر کردن سود و تسلط بر بازار، از طریق بکاربستن استراتژی های هفتگانه آمیخته بازاریابی تعریف شده است (کفاش پور)

 

اصول مدیریت بازاریابی

 

تصور عمومی از مدیریت بازاریابی، تلاش برای یافتن مشتریان کافی برای محصولات فعلی شرکت می باشد، اما این نوع نگاه بسیار محدود است.

در هر مقطع زمانی، یک شرکت ممکن است یا با فقدان تقاضا یا تقاضای کافی بی قاعده و غیرمعقول و یا تقاضای زیاد از حد روبرو باشد و این وظیفه مدیریت بازاریابی است که راه حل های لازم برای روبرو شدن با این وضعیت‌ را بیابد.

وظیفه مدیریت بازاریابی فقط به جستجو برای تقاضا و افزایش آن نیست، بلکه تغییر و حتی کاهش آن  نیز، بر عهده او است.

بنابراین، برای نیل به اهداف شرکت، مدیریت می کوشد به طریقی که می تواند سطح، زمانبندی و ماهیت تقاضا را تحت تأثیر قرار دهد. به عبارت ساده، مدیریت بازارایابی، همان مدیریت سطح تقاضا است.

مدیریت بازاریابی به مجموعه ای از کارکنان سازمان همچون مدیر مدیریت تبلیغات، مدیریت فروش و فروشندگان اطلاق می شود که با فروش محصول و خدمات نهایی سروکار دارند.

مدیریت بازاریابی مهم ترین نقش را در افزایش کسب و کار سازمان برعهده دارد

مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی وظایف زیر را برعهده دارد

•    جمع آوری و بررسی اطلاعات

 

به منظور تشخیص وضعیت و استعداد بازار و به طور کلی تعیین نیاز مصرف کنندگان مورد نظر. برای این کار مدیران بازاریابی بازار را به منظور شناسایی مشتریان تقسیم می کنند و با توجه به خصوصیات مصرف کنندگان، کالا و خدمات مورد نیاز آن ها را تامین می کنند. مدیران بازاریابی با بررسی داده ها مشخص می نمایند که چه محصولی با چه قیمتی و در چه بازاری باید به فروش برسد. تعیین هدف های بازاریابی با توجه به نتایج اطلاعات بدست آمده و منابع شرکت. با توجه به اهداف عالی سازمان مدیران بازاریابی نیز باید اهداف کوتاه مدت را به گونه ای مشخص کنند که در راستای اهداف عالی سازمان باشد. مدیران بازاریابی با بهره گیری از ابزارهایی چون امکانات متعدد قیمت ها، محصولات، تبلیغات و مکان بازاریابی می توانند سازمان را در جهت نیل به اهداف هدایت کنند.


•    ترکیب بازاریابی (Mix Marketing)

 

که  عناصر عمده آن عبارتند از محصول، قیمت، کانال های توزیع و فعالیت های  پیشبرد فروش که این عناصر به عنوان فعالیت های قابل کنترل مدیریت بازاریابی می باشند. مدیران بازاریابی باید به این سوالات جواب دهند که چه محصولی، با چه قیمتی تولید و در چه مکانی عرضه نمایند و با چه شیوه تبلیغاتی به اطلاع مصرف کنندگان برسانند. در نتیجه مدیریت بازاریابی با توجه به نیاز مصرف کنندگان و منابع سازمان باید کالا یا خدمات موردنیاز مصرف کنندگان را تهیه و عرضه نمایند.


•    سازماندهی

به منظور اینکه مدیریت بازاریابی بتواند به اهداف موردنظر برسد باید فعالیت های بازاریابی خود را سازماندهی نماید و نیروی انسانی و آموزش لازم را تامین نماید و ضمنا جهت پیشبرد فعالیت ها هماهنگی های لازم را داشته باشد.


•    کنترل و یا نظارت

به منظور اینکه فعالیت ها با توجه به برنامه پیش برود مدیریت بازاریابی باید در مقاطع زمانی مختلف عملکرد را با برنامه مورد بررسی و مقایسه قرار دهد و در جهت رفع مشکلات و تجدید نظر در برنامه اقدام نماید.


•    ارزیابی 

مدیران بازاریابی با دریافت نظرات مشتریان در مورد کالا و خدماتی که ارائه می دهند از طریق شیوه های مختلف نظرسنجی آنها را بررسی و در تصمیم گیری های بعدی خود مورد استفاده قرار می دهند.


•    ارائه خدمات پس از فروش

شرکت ها می بایست با تامین لوازم و قطعات و همچنین پاسخگویی مناسب به مشتریان در حداقل زمان ممکن رضایتمندی مشتریان را فراهم کند. در بازار رقابتی امروزی مشتریان حرف اول را می زنند و رضایتمندی مشتریان موجب خرید کالای بیشتر و به دنبال آن افزایش سهم بازار بیشتر می شود. سهم بازار بیشتر سود بیشتری را برای سازمان به همراه می آورد و راه سازمان در رسیدن به اهدافش محقق می گردد.

استفاده از سیستم ارتباط با مشتری می توان کلیه فعالیت های مخاطبان و بازار را به طور تقریبا دقیقی پیش بینی کرد. این سیستم کمک بسیار شایانی به مدیریت بازاریابی محصولات می کند.
در مقاله سیستم ارتباط با مشتری توضیحات کاملی راجع به آن داده شده است

علاوه بر وظایف مذکور، ایجاد تقاضا برای محصول و خدمات ارائه شده نیز جزو وظایف مدیریت بازاریابی می باشد.

مدیر  بازاریابی وظیفه دارد «مقدار»، «زمان» و «خصوصیات» تقاضا را طوری هماهنگ کند که سازمان بتواند به اهداف خود برسد.

 

نتیجه گیری

با توجه به پیچیدگی بازار رقابتی امروزی و افزایش روز افزون تکنولوژی نیاز مشتریان به شدت در حال تغییر می باشد، که اگر در زمینه بازاریابی برای محصولات مدیریت دقیق و عملی صورت نگیرد، سازمان با مشکل جدی روبرو خواهد شد. مدیریت بازاریابی همواره در تلاش است تا بتواند بهترین راهکارها را ارائه دهد تا هم بقای سازمان حفظ را تامین کند و هم سازمان را در رسین به اهداف یاری نماید.

خواهشمندیم با اعمال دیدگاه سازنده خود ما را در پیشبرد هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده ماهان تیموری – صابر خلیل آبادی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت زمان

 

برای دانلود فایلPDF روی لینک زیر کلیک کنید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است