ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

صفر تا صد کسب و کار فوت کوزه گری

امروز می خواهیم در مورد یک کسب و کار دیگر صحبت کنیم ; این کسب و کار کسب و کار عطر فروشی است ; نکته ی جالب اینکه در این کار دست زیاد وجود ندارد ; بدین معنی که افراد زیادی وجود ندارند که در این حوزه مشغول به کار می باشند ; کسب و کار عطر فروشی به گونه ای است که ; حدودا صد نفر به پخش عمده در این کسب و کار مشغول می باشند و لذا از این منظر جای خوشحالی دارد که رقابت بالایی وجود ندارد .

روش های مختلف راه اندازی کسب و کار عطر فروشی


برای اینکه این کسب و کار را راه اندازی کنید روش های مختلفی وجود دارد ; که در این مقاله تا حدودی توضیح می دهیم ; در ویدئو استاد به صورت کاملتری شرح خواهند داد ; برای شروع کار بهتر است که خودتان صاحب مغازه باشید ; در این کسب و کار داشتن مکان اهمیت بیشتری دارد ; ولی در صورتی که مکانی برای این کار ندارید ما راه های مختلفی را پیش روی شما می گذاریم .

اگر کسب و کاری دارید می توانید در کنار آن به فروش عطر نیز بپردازید


امروزه می بینیم که بسیاری از عینک فروشی ها در کنار فروش عینک به فروش عطر نیز می پردازند ; همچنین تعدادی از مغازه هایی که لوازم آرایشی و بهداشتی می فروشند ; در کنار آن یک بخشی برای فروش عطر نیز تعبیه می کنند و حتی سوپر مارکت ها نیز گاها به فروش عطر می پردازند
اخیرا خوشبو کننده هایی برای اتومبیل ها به فروش می رسند که ; در واقع ماده ی اصلی آنها را همین عطر های عادی تشکیل می دهند ; وارد شدن در این عرصه نیز می توانند سود خوبی داشته باشد .

بازاریابی درآمد زایی از عطر درآمد عطر فروشی راه اندازی عطر فروشی

سود کسب و کار عطر فروشی


سوال دیگری که ممکن است در رابطه با این کسب و کار ذهن شما را به خود مشغول کند ; سود این کار است ; سود این کسب و کار بالای صددرصد است ; یعنی عطری که ۴۰ هزار تومان خریده می شود;  در حدود صد هزار تومان به فروش می رسد .
هر سوالی که در رابطه با این کسب و کار داشته باشید را می توانید از طریق ارسال نظرات از ما بپرسید ; پاسخ همه ی این سوالات توسط اعضای تیم به شما داده خواهد شد .

چگونه مشتریان بیشتری را جذب کنید


اگر قصد فروش عطر به صورت خرده فروشی را دارید راهکار هایی وجود دارد که با استفاده از انها میتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید. احتمالاً شما در خیابان ها و پاساژها با فروشندگان عطری مواجه شده اید که سعی در جذب مشتری بیشتری دارند. برخی از این فروشندگان به حدی حرفه ای هستند که در طول روز میزان فروش باور نکردنی را دارند. حال این سوال پیش می آید که فروشندگان حر فه ای عطر چگونه رفتار می کنند و با چه ترفند هایی اقدام به جذب مشتریان خود می کنند.

شناخت مشتری


فرقی نمی کند شما در مغازه ای بزرگ اقدام به فروش عطر کنید و یا در کنار شغل اصلیتان این کار را نیز در مغازه انجام دهید. اگر می خواهید که فروش بیشتری در کسب و کار خود داشته باشید باید سعی کنید مشتریان خود را بشناسید یا به عبارت دیگر هنر شخصیت شناسی داشته باشید. سعی کنید از روی ظاهر، سن و بر خورد افراد مشتریان خود را بهتر بشناسید. شما می توانید به صورت محترمانه از علایق، شغل آنها نیز سوالاتی بپرسید. افراد دوست دارند در مورد علایق خود با شما صحبت کنند اما مراقب باشید سوال پرسیدن از مشتری نباید بیش از حد ادامه پیدا کند و شما باید سعی کنید در مدت زمانی کوتاه حدس بزنید که چه محصولی برای شخص مناسب تر است. این کار برای ایجاد ارتباط موثر با مشتری نیز بسایر مناسب است.

عطاری کسب و کار کسب و کار جدید کسب و کار خوب

مشتریان خود را تایید کنید


وقتی مشتری شما عطری را بو میکند و مثلا می گوید این عطر خیلی ملایم است شما سعی کنید با گفتن جملاتی نظر او را به صورت ضمنی تایید کنید. به طور کلی همه افراد علاقه دارند که مورد تایید و تحسین قرار بگیرند. این یک ترفند موثر برای فروش است حتی اگر مشتریان شما از این ترفند اطلاع داشته باشند به احتمال خیلی زیاد باز هم تایید شدن به انها احساس خوبی را منتقل می کند و شانس شما را برای فروش افزایش می دهد. اگر می خواهید این احسس خوب را به مشتری خود منتل کنید در بین صحبت ها و نظرات او به دنبال نکاتی قابل تحسین و قابل تایید بگردید. حرف های سنجیده و حساب شده شما در جهت تایید تظرات مشتری می تواند او را وادار به خرید کند هر چند که از اول قصد خرید عطر را نیز نداشته باشد.

دادن اطمینان خاطر به مشتریان


شما به هر شکلی که کسب و کار عطر فروشی خود را راه اندازی کنید بهترین نوع تعریف و تمجید از عطر هایتان تاکید بر اصل بودن آنها است. از قبل دلایل قانع کننده ای را برای اصل بودن محصولات خود اماده کنید. پیدا کردن دلایل اصل بودن محصولاتتان و ارائه این دلایل به مشتریان وظیفه شماست اما فراموش نکنید همه مشتریان دوست دارند با این دلایل مواجه شوند تا اطمینان خاطر بیشتری در هنگام خرید داشته باشند.

جذب مشتری یک هنر است

در یک کسب و کار جدید و یا حتی کسب و کارهای با سابقه تر جذب مشتری یک عامل مهم برای موفقیت است. برخی از مشتریان در حال نگاه کردن به ویترین مغازه شما هستند یا در درجه اول به نظر می رسد که قصد جدی برای خریدن عطر ندارند. این هنر شما است که این افراد را جذب کنید. بهترین روش برای این افراد روشی است که بارها توسط فروشندگان حرفه ای عطر انجام شده است و به احتمال خیلی زیاد شما هم آن را مشاهده کر ده اید.

از این افراد بخواهید که عطر پیشنهادی از طرف شما را بو کنند و حتی مقداری از ان را به عنوان تست مورد استفاده قرار بدهند. همیشه عطرهایی را برای تست و جذب مشتری در دسترس داشته باشید. به این روش بازاریابی عصبی گفته می شود. در طی ان شما با درخواست های ساده و رایگان شروع می کنید و باعث ایجاد علاقه در مخاطب خود می شوید. در واقع شما با وادار کردن مخاطب به قبول درخواست های کوچک او را برای پذیرش درخواستی بزرگتر که همان خرید عطر است آماده می کنید.

پیشنهادی خاص برای افراد خاص


اولین پیشنهاد شما خیلی مهم است و میتواند موفقیت و عدم موفقیت شما را تعیین کند. همانطور که گفته شد تلاش کنید تا حدی مشتری خود را بشناسید سپس شما باید پیشنهادی را مناسب با شناخت نسبی از مشتریان خود ارائه دهید. وقتی مشتری حس کند که با توجه به خصوصیاتش به او پیشنهادی می شود احساس بهتری دارد. برای مثال بگویید این عطر جدید مناسب سن و سال جوان شما است و یا اینکه به مشتری دیگری بگویید با توجه به شغلتان شما در جلسات کاری زیادی شرکت می کنید و این عطر خاص برای شما مناسبتر است.

هدیه بدهید


یک هدیه هر چند هم که کوچک باشد احساس خوبی به مشتریان شما خواهد داد. کمتر کسی پیدا می شود که از داشتن شیشه عطری کوچک و رایگان در جیب خود احساس خوبی نداشته باشد. هدیه شما در عین ارزانی و کوچکی میتواند برای مشتری بسیار با ارزش باشد و در ذهنش این محبت شما باقی بماند. به مشتری خود بگویید با خرید این عطر یک اشانتیون یا هدیه به او تعلق خواهد گرفت. مطمعن باشید این کار باعث افزایش رضایتمندی مشتری شما خواهد شد.

تضمین کالا


اگ عطرهای شما با کیفیت هستند و شما هم به این کیفیت اطمینان دارید چرا آنها را تضمین نمیکنید؟ به مشتری خود بگویید در صورت نارضایتی می توانید کالا را از او پس بگیرید. احتمال مرجوع شدن یک شیشه عطر بسیار پایین است اما سود این کار برای شما بسیار زیاد خواهد بود چرا که به مشتری خود یک اطمینان بسیار قوی خواهید داد و او را برای تکمیل سفارش مصمم خواهید نمود. استفاده از این روش در راه سریدن به یک کسب و کار موفق به شما کمک زیادی خواهد کرد.

کسب و کار موفق کسب وکار عطر کیفیت اطمینان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.