ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

چطور روی اهداف تمرکز کنیم

 

تمرکز روی هدف به خلق سریع آن کمک خواهد کرد.تمرکز روی هدف یک ارتباط موثر با مدیریت زمان دارد و انگیزه را زیاد می کند که این خود باعث بهره وری بیشتر می شود.در این یادداشت شما با ۱۰ توصیه برای رسیدن به اهداف آشنا می شوید که در صورتی که رعایت شوند کمک زیادی به تمرکز روی هدف و تحقق پیدا کردن هدف خواهند کرد. در ادامه نیز به شما گفته می شود که چگونه می توانید در زمان خستگی و فرسودگی نیز تمرکز بر روی هدف را حفظ کنید.

۱۰ توصیه برای تمرکز روی هدف


۱-انعطاف پذیر باشید.



ممکن است موانع زیادی در را رسیدن به هدف داشته باشید.مهم این است که برای رسیدن به هدفمان و تمرکز ذهن روی آن ناامید نشویم و ثابت قدم باشیم و در واقع علت موفقیت انسانهای قرن بیست و یک انعطاف پذیری آنها می باشد.

۲-تمرکز روی هدف،همت و پشتکار


ادیسون نزدیک ۱۰۹۰ اخترع را به نام خودشان ثبت کرد.

این  دانشمند میانگین تلاشی که برای هر کدام از این اختراعات کرده حدود ۱۰۰۰ مرتبه تلاش کرده است.

همت اگر سلسله باران شود          مور تواند که سلیمان شود 

یکی  از راه های تقویت پشتکار  تقسیم کردن هدف های کلی و بزرگ به اهداف کوچکتراست.

به طور مثال برای اینکه سرعت تند خوانی خود را بالا ببریم باید اول از کتاب های ساده تر و کم حجم تر استفاده کنیم و نسبت به پیشرفتمان آن را تغییر دهیم.

۳-ترس را کنار بگذارید.


از اینکه در را رسیدن به هدف با مشکل مواجه شوید و به هیچ عنوان نترسید.

10 توصیه برای رسیدن به اهداف ایده های خلاقانه تمرکز

 ۴-یاداشت کنید.


یکی از راه های افزایش تمرکز روی هدف مکتوب کردن آنها روی یک کاغذ و مواجه شدن با آن می باشد.در واقع باید با ترس ها مبارزه کرد تا اعتماد به نفس افزایش پیدا کند اگر از ترس ها فرار کنید آن ترس بیشتر و بیشتر خواهد شد.

مثلا برای اینکه آتش را خاموش کنید باید به سمت آن حرکت کنید نه اینکه از آن فرار کنید.پس آنها را نوشته و با انها مبارزه کنید.

توماس ادیسون وقتی برای روشن کردن لامپ ۱۰۰۰ بار با شکست مواجه شد تمام دانشمندان می گفتند که او دیوانه شده است اما او در پاسخ گفت من ۱۰۰۰ راه روشن نشدن لامپ را فهمیدم و ۱۰۰۰ تجربه بدست آوردم.

  • اشتباه را باید پذیرفت
  • از تجربه بدست آمده نتیجه گرفت و دوباره حرکت کرد.

۵-داشتن اهداف بزرگ


این باور را داشته باشید که زندگی قانون باور ها و لیاقت ها می باشد پس هیچگاه از داشتن اهداف بزرگ نترسید.

بازدارنده های ذهنیمان برای رسیدن به هدفمان چیست؟

دو نوع بازدارنده ذهنی



بازدارنده های بیرونی




عواملی که به محیط پیرامون مربوط  می شود.یعنی هر عاملی غیر از خودتان مانع شما شود.

بازدارنده های درونی



که افکار و عقاید و قوانین ما هستند که مانع رسیدن به هدف می شود.باید ها و نباید های ما مانع درونی هستند.باید ها و نباید ها همان قوانینی هستند که شما خودتان آنها را وضع می کنید که مانع حرکت و کاهش انگیزه در شما می شود.

باید ها و نباید های شما چیست؟ چه آسیبهایی به شما می زند؟

چه ضرر هایی دارد؟

اگر آن باید ها و نباید ها را حذف کنید چه کمکی به شما می کند؟

برخی افراد فکر می کنند که این باید ها و نباید ها در آنها ایجاد انگیزه می کند ولی در واقع این طور نیست.باید ها و نباید ها فقط شما را محدود و در شما ایجاد استرس و ترس می کند. 

۶-تا جایی که ممکن است دیگران را از  هدفتان با خبر نکنید.


تمرکز روی هدف چه مزایایی دارد؟

مگر کسانی که دارای انرژی مثبت هستند و شما را به سمت هدفتان یاری می کنند. 

تمرکز حواس چگونه یک هدف متعالی تعیین کنیم نکات مهم برای هدفگذاری

۷-با انرژی مثبت و شادی به سمت هدفتان حرکت کنید.


این بدان معنا نیست که برای رسیدن به هدف از لذت های زندگی چشم پوشی کنیم و وقتی به هدفمان رسیدیم. برای مثال درآمد زیادی بدست آوردیم سلامتی خود را از دست بدهیم.

۸-خودتان را تشویق کنید.


تعیین کردن جایزه و تشویق برای خود در صورت رسیدن به هدف که در شما ایجاد انگیزه می کند.

۹-زندگینامه افراد موفق را مطالعه کنید.


برای هر هدفی که دارید دنبال کسانی بگردید که قبل از شما به آن  دست پیدا کردند و در واقع آنها یک مرجع بی نظیری برای رسیدن به هدف خواهند بود.

۱۰-عبارات تأکیدی تعیین کنید.


به طور مثال برای هدف خود یک تصویر ذهنی بسازید و یک اسم برای آن تعیین کنید و اوقاتی از شبانه روز را به تکرار آن اسم بپردازید.

این عمل باعث می شود که هدف مورد نظر شما با تمام وجود همراه شما باشد و در واقع تمام اعضای بدن شما به این فکر باشد که هدف شما تحقق پیدا کند.

تمرکز بر روی هدف در زمانی که خسته و فرسوده شده اید

برای شما هم پیش امده است که بر روی هدف خود تمرکز کرده اید اما بعد از مدتی از آن خسته شده و شروع به کار دیگری کرده اید موفقیت به عوامل مختلفی بستگی دارد اما یکی از مهم ترین انها ثابت قدم بودن است. کسی موفق خواهد شد که تحمل سختی را  داشته باشد. قهرمانان ورزشی تنها کسانی نیستند که دارای استعداد، ژنتیک و امکانات هستند بلکه در کنار این موارد عاملی که باعث موفقیت ورزشکاران حرفه ای می شود این است که انها سختی تمرینات تکراری را تحمل می کنند. خستگی نمی تواند انها را از حرکت در مسیر رسیدن به اهدافشان باز دارد. فرقی نمی کند که اهداف شما ورزشی باشد یا تحصیلی و یا مربوط به کسب و کارتان. تازمانی که شما برای رسیدن به هدفتان اشتیاق دارید و این اشتیاق و انگیزه را حفظ کرده اید شانس خوبی برای رسیدن به اهدافتان دارید.

رمز موفقیت افراد موفق


افراد موفق هم در طول مسیر با خستگی و نا امیدی مواجه می شوند اما چیزی که آنها را از بقیه متمایز می کند غلبه بر این احساسات نا خوشایند است. خستگی و فرسودگی نمی تواند تمرکز انها را از روی هدف منحرف کند. اما آنها چگونه می توانند بر این خستگی و فرسودگی غلبه کنند؟ واقعیت این است که هیچ قرص و فرمول جادویی در این مورد وجود ندارد. تنها کاری که این افراد انجام می دهند این است که اجازه نمی دهند خستگی و فرسودگی بر روی اعمالشان  تاثیر بگذارد. انها از خود مقاومت نشان می دهند. این افراد در میان تمامی خستگی ها و احساسات نا مطلوب باز هم کاری را که برای رسیدن به اهدافشان لازم است را انجام می دهند.

حرکت به جلو در هر حالتی


اکثر افراد در زمانی که خسته نیستند و هنوز با مشکلات مواجه نشدند، دوست دارند به سمت اهدافشان حرکت کنند اما مهم اینجاست زمانی که خستگی و نا ملایمات در مقابل انها قرار میگیرد بتوانند باز هم به مسیر خود ادامه بدهند. واقعیت اینجاست که توانایی کار کردن و حرکت به سوی هدف در زمانی که شما راحت نیستید، کاهش می یابد و این وظیفه شما است که بر روی هدف خود تمرکز کنید تا این احساسات نا مطلوب بر روی اعمال شما تاثیر نگذارد. حال سوال نهایی پیش می آید که چگونه در چنین حالاتی باید تمرکز بر روی هدف را حفظ کرد.

علاقه رمز موفقیت


اگر می خواهید در طول مسیر و در زمان خستگی و فرسودگی تمرکز بر روی هدف شما از بین نرود بهترین روش این است که به کاری که انجام می دهید علاقه داشته باشید. برای مثال اگر می خواهید یک ورزشکار حرفه ای شوید باید به طور کلی به روند تمرینات ورزشی علاقه داشته باشید و اگر میخواهید یک نویسنده موفق باشید باید به روند نگارش علاقه پیدا کنید. انجام کاری که به ان علاقه دارید در زمان خستگی شما بسیار راحتتر خواهد بود.

به طور کلی باید گفت که اگر می خواهید خستگی و فرسودگی در یک کار باعث از بین بردن تمرکز بر هدف در شما نشود بهترین کار این است که به روند آن کار علاقه داشته باشید. باید تلاش کنید از خود شخصیتی بسازید که علاوه بر داشتن علاقه برای رسیدن به اهداف به تلاش و اقدام برای رسیدن و پیمودن این مسیر نیز علاقه داشته باشید.


نتیجه


هنگامی که تمرکز حواس خود را روی هدف می گذارید،انگیزه ای به شما می دهد که با هیچ چیز دیگری نمی توانید این انگیزه را به دست بیاورید.این انگیزه کمک می کند تا با ایده های خلاقانه حتی کسب و کار بهتر و ثروت بیشتری به دست آورید.

۱۰ توصیه ای که باعث افزایش تمرکز روی هدف می شود عبارت است از:

۱-انعطاف پذیری-۲-تمرکز،همت و پشتکار-۳-دوری ازترس-۴-یادداشت برداری-۵-داشتن اهداف بزرگ-۶-درمیان گذاشتن اهداف فقط با افرادی که ما را تشویق می کنند-۷-شاد،پرانرژی و مثبت بودن-۸-تشویق خودمان-۹-مطالعه ی زندگی افراد موفق-۱۰-استفاده از عبارات تاکیدی

درضمن در راه رسیدن به اهداف باید ازموانع درونی و بیرونی بازدارنده دوری کرد.

نکات موثر در هدفگذاری همه چیز در باره هدف ویژگی های یک هدف خوب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.