ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

پله پله تا معرفی برند شخصی خود

 

برند کلمه ای است که حتما بارها آن را شنیده اید و بارها آن را در جملاتتان به کار برده اید اما شاید ندانید که معنی و مفهوم برند چیست در این مقاله ما مفهوم برند را برای شما توضیح می دهیم تا به راحتی متوجه شوید برند چیست اگر از افراد این سوال را بپرسید که برند چیست ؟ به احتمال زیاد تعریف ساده و معمولی را به شما میگویند که برند به معنی نام تجاری کالا یا خدمات برای معرفی خود است. اما آیا میدانید در برندسازی  و انتخاب نام یک برند چه رازهایی نهفته است؟ آیا میدانید یک برند موفق میتواند درآمد شما را در سازمانتان چندین برابر کند؟

برند چیست ؟


انجمن بازاریابی آمریکا برند را اینگونه تعریف کرده اند:

برند یعنی نام،نشانه،علامت،عبارت و یا ترکیبی از این ها که با هدف متمایز کردن کالا و خدمات خود با کالا و خدمات دیگر رقبا به کار گرفته میشود. میدانیم که این تعریف خیلی ساده تر از نگاه امروزی به برند است. بسیاری از کتاب ها تعریف های متعددی در مورد برند کرده اند. شما نیز میتوانید به صورت جداگانه  نسبت به نیاز و دغدغه های خود در سازمانتان برای برند تعریفی ارائه دهید.

برندسازی


برند واژه ای است که در رونق و گسترش تجارت و کسب و کار شما بسیار بسیار مهم است پس نام و نشانه برند شما به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نباید دچار تغییر یا تضعیف شود. شما با استفاده از یک ایده و یک جمله برند خود را ایجاد میکنید. و تبلیغات و عوامل دیگر باید باعث بهبود این برند شوند . میتوانیم بگوییم که برند مهمترین قسمت سازمان است که باید روی آن تمرکز کرد و تمام اجزا حول محور آن بچرخند. انتخاب نام برند یکی از مهمترین و اساسی ترین قسمت برندسازی است به طوری که باید روی چگونگی طراحی لوگو که شامل رنگ و شکل می باشد خیلی تمرکز کرد. پیشنهاد میکنم برای درک بیشتر این موضوع مقاله طراحی لوگو و برندهای معروف دنیا موفق را مطالعه کنید.

انتخاب نام برند برند برند انفرادی برند چیست برند شرکتی برند فامیلی

تقسیم بندی برندها


۱ – برند انفرادی


برخی از شرکتها از روی سیاست احتمال دارد که برای هر یک از محصولاتشان به صورت جداگانه برند انتخاب کنند.اگر هر شرکتی برای هر یک از محصولاتش برندی را در نظر بگیرد دو حالت می تواند داشته باشد یا میتوانند هر کدام از آن برندها به تنهایی موفق و برای آن شرکت سود بسیار زیادی داشته باشند و یا اینکه هیچ یک موفق نخواهند بود و با وجود هزینه های بسیار برای معرفی کردن آن ها با شکست مواجه خواهد شد.

۲ – برند فامیلی


این نوع برند به یک سری از محصولات خاص اختصاص داده میشود.به طور مثال برای محصولاتی که بسیار منحصر به فرد هستند و برای تبلیغات و زمان گذاشتن روی آنها خود به تنهایی دارای محبوبیت و جذابیت برای مخاطب است.

۳ – برند شرکتی


ممکن است ما برای محصولات اسم شرکت یا تولید کننده را بگذاریم. وقتی یک شرکت محصولات متعددی داشته باشد از این برند استفاده میشود و با شناسایی مناسب ذائقه مشتریان بازار خود را گسترش میدهند و محصولات متنوع خودشان را هر چه بهتر و بیشر برای مشتریان جذاب خواهند کرد.

۴ – ترکیبی از همه


محصولات نام خودشان را دارند و برند شرکت مشخص میکند که کدام شرکت محصول را تولید میکند و کدام شرکت برای آنها سود بیشتری را دارد و با تحقیقات و شناختن بازار مناسب هر کدام از آن محصولات می توانند مناسب ترین و سودآورترین آن ها را انتخاب کنند.

خصوصیات یک برند خوب



برند باید چیزی از هدف تولید محصول، کیفیت، منافع  پیشنهاد کند. برند باید ساده،کوتاه و دارای تلفظ ساده بوده و به خاطر سپردن آن آسان باشد. برای مثال: نایک، بیک و …

برند باید به راحتی تبلیغ شود

برند باید  دائمی باشد

باید قابل ثبت و حمایت حقوقی باشد

باید مشخص و دقیق باشد

باید دارای صدای لذت بخش در هنگامی که آن را می شنوید باشد

باید اقتصادی بوده و قابل تولید مجدد و تکثیر باشد

باید اصل باشد (تقلیدی نباشد)

باید تصویر خوبی ایجاد کند

نباید به چندین گونه تلفظ شود

نباید تهاجمی (به کسی یا چیزی) و یا اهانت آمیز باشد

نباید قدیمی و کهنه باشد

برندسازی برندها برندهای معروف دنیا برندینگ برندینگ اینترنتی برندینگ شخصی

برندسازی چیست؟


برند سازی یا برندینگ را می توان نوعی دانش دانست. دانشی که تلاش می کند به یک نام تجاری برتری بدهد و باعث افزایش اعتبار و ارزش ان شود. در واقع به وسیله برندسازی یک نام تجاری به شهرتی در بازار میرسد که در نهایت این شهرت میتواند باعث افزایش فروش و سوداوری بیشتر برای آن نام تجاری شود. برندسازی را میتوان روشی برای افزایش تولید ثروت دانست. برند سازی یک هنر است و در واقع بیش از یک نانم یا لوگوی خاص و زیبا برای یک محصول می باشد. برندسازی یکی از عوامل مهم و حیاتی برای موفقیت در یک کسب و کار است.

روش های مختلف برندسازی


 برندسازی با استفاده از ایجاد تمایز


بعد از اینکه شما برند خود را معرفی کردید یه یک نقطه مهم و حساس رسیده اید. در این نقطه شما باید با استفاده از علم برندسازی خود را از دیگران متمایز کنید. شما باید به دنبال افزایش کیفیت محصول و خدمات خود باشید و سعی کنید تمایزاتی را در برند خود ایجاد کنید که شما را از رقبایتان متمایز می کند. مردم تمایز ها را دوست دارند و وجود تمایزات مثبت در مقایسه با رقبایتان باعث میشود کسب و کار جدید شما شانس بیشتری برای موفقیت پیدا کند.

 برندسازی با استفاده از فرصت دادن به مشتریان


برندهای موفق و ماندگار برندهای هستند که در راستای خواسته های مشتریان خود حرکت و تلاش می کنند. اگر شما با استفاده از علم برندینگ در این مسیر حرکت کنید، مطمعن باشید که محبوبیتی واقعی در بین مشتریان خود پیدا میکنید. در برخی از اوقات شما باید تمرکز خود را تنها بر روی خواسته های مشتریان خود بگذارید. شما باید به مشتریان فرصت دهید که در برخی از موارد مسیر برندینگ شما را مشخص کنند. ماندگاری و موفقیت بالایی در انتظار شما خواهد بود اگر محبوبیت خود را به دلیل تامین نیازهای مشتریان به دست بیاورید.

برندسازی با استفاده از نوآوری


یکی از روش های برندسازی به وسیله نوآوری برند سازی در اینستاگرام و تلگرام است. در این روش نیازی نیست که شما که دنبال ارائه کارهایی بدون اشکال و عیب باشید. شما در این روش برند خود را تبدیل به برندی پویا می کنید که ممکن است اشتباه کند اما در واقع زنده است. فراموش نکنید برند ها قادر هتسند که نقص ها را تحمل کنند. میتوان فعالیت های نواورنه در برندی انجام داد و سپس با استفاده از آزمون و خطا نواقص ان را اصلاح کرد. نواوری تنها با وجود خلاقیت امکان پذیر است. با استفاده از این روش برند شما تبدیل به برندی جذاب و پرطرفدار می شود. این روش برندسازی می تواند ارزش زیادی به برند شما در مقابل رقایتان بدهد چرا که مردم به طور کلی به سوی نوآوری جذب می شوند.

تقسیم بندی برندها تقسیم بندی برندهای مختلف خصوصیات یک برند

توجه به دیگر برند ها


این نکته را فراموش نکنید که اگر تمامی توجه خود را تنها به برند خود معطوف کنید در واقع شما دچار اشتباه شده اید. برای برندسازی موفق به استراتژی های موفق مدیران شرکت های رقیبتان نیز توجه کنید. ببینید انها چه استراتژی هایی را در مقابل رفتار مشتریانشان و نحوه فروش کالا داشته اند. حتی میتوانید از اشتباهات شرکت های رقیب خود در بخش مدیریت برند نیز استفاده کنید. برای مثال شرکت های زیادی هستند که مدعی گوش دادن به صدای مشتریان و دادن فرصت به آنها هستند اما در واقع این مهم به هیچ وجه جایی در تصمیم گیری های انها ندارد. شما می توانید از چنین اشتباهاتی درس بگیرید.

نتبجه گیری


به طور کلی برندینگ تعریف خیلی وسیعی دارد و هر شخص نسبت به نیاز خود از آن میتواند برای خود تعریفی داشته باشد. برندینگ چیزی فراتر از لوگو و نام تجاری است.

خصوصیات یک برند خوب مراحل برندسازی مشاوره برند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.