ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

اعتماد به نفس سکوی پرتاب به سوی موفیت

دانلود ویدئو اعتماد به‌ نفس

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۳ دقیقه می باشد

مقدمه

اعتماد به‌ نفس یکی از بزرگ‌ترین کشفیات روانشناسی در سال ۱۸۹۰ میلادی است.دکتر ویلیام جیمز کسی بود که اولین تعریف اعتماد به‌ نفس را ارائه داد.

موضوع این هفته یکشنبه ها در مورد اعتماد به نفس می باشد. موضعی که درک آن برای ما نتایج قوی تر، پر از احساس و ثروت را برای ما رقم خواهد زد. یه سوالی ازتون می پرسم که به نظر شما سکوی پرتاب به سمت موفقیت چیست؟؟ اگه از من بپرسید می گم که اون اعتماد به نفسه.


ما باید بدونیم که اعتماد به نفس چیست و چطور افزایش پیدا می کنه. مشکل اصلی افراد اینه که نمی دونن باید چکار کنن. ما می تونیم با اعتماد به نفس زندگی خانواده، فرزندان، دوستان و حتی اطرافیان خودمون رو تغییر بدیم.


به طور کلی تمام دانشمندان جهان در اکثر کتاب ها اعتماد به نفس رو به ۳ دسته کلی تقسیم کرده اند.

اعتماد به نفس رفتاری
اعتماد به نفس احساسی 
اعتماد به نفس  معنوی


دسته جدیدی که من دارم روی آن کار می کنم اعتماد به نفس مالی می باشد. بنابراین اعتماد به نفس از ۴ دسته تشکیل شده است. اعتماد به نفس به افراد یا داده شده و یا گرفته شده است. در کشور ما بیشتر اعتماد به نفس رو از افراد گرفته اند. مثلا در کودکی رفتارهایی که با ما شده است. ما وارد یک پارک میشیم و نوجوانان ۱۵ تا ۲۰ ساله رو می بینیم، وقتی صداشون می زنیم شروع می کنن به فرار کردن و میبینیم که همراهشون، گل بوده، ماری جوانا بوده و…. اینا واسه چیه ؟؟؟ بخاطر اینه که این افراد از کمبود اعتماد به نفس به سمت اعتیاد روی آورده اند، چرا؟؟؟ چون خانوادشون به آنها اعتماد به نفس نداده است.


نمونه ای دیگه می بینیم که طرف به خاطر نداشتن اعتماد به نفس رفتاری نمی تونه نه بگه و هر پیشنهادی رو قبول می کنه، افراد نمی تونن تصمیم بگیرن و مدام کاراشو عقب می ندازه و یا اصلا کار انجام نمیده. ایناهمه به خاطر نداشتن اعتماد به نفس رفتاریست. این دو شاخه اعتماد به نفس رو در پکیج پویائیسم موفقیت به طور مفصل توضیح داده ایم. اما در یکشنبه ها نیز می توانید قسمت های مهم پویائیسم موفقیت رو نگاه کنید. برای اعتماد به نفس احساسی افراد نمی تونن احساسات خودشون رو بیان کنند، فرد نمی تونه به کسی محبت کنه، یه پدر بچشو تو آغوش نگرفته و یا به همسر خود ابراز علاقه نکرده است.

فرد میاد جلو من میگه، من به هیچی اعتقاد ندارم آقای تیموری، من خدا رو قبول ندارم. این افراد وقتی می خوان کاری رو شروع کنن می ترسن، مدام با خودشون تکرار می کنن که من می دونم موفق نمیشم. این افراد نمیدونن که کسی هست که آنان رو خلق کرده و می تونه کمکشون کنه، مدام یار و پشتیبان آنان خواهد بود. اعتماد به نفس مالی مثال سادش اینه که فرد مدت زیادی داره توو یه شرکت کار میکنه، قابلیتاش زیاده ولی توانایی این رو نداره بره به مدیرش در خواست بده که حقوقش رو بیشتر کنه، این فرد می ترسه که نکنه اخراج بشه و دیگه کاری گیرش نیاد چون هوش مالی نداره. ما می تونیم توو دوره هوش مالی که از همین هفته آغاز میشه به شما آموزش های لازم رو بدیم که چطور می تونید توانایی مالی خودتون رو افزایش بدید.


کسایی که اعتماد به نفس دارن، مدام نتایج رو خلق می کنن، به خواسته هاشون میرسن، می تونن داخل خانواده به راحتی احساساتشون رو بیان کنن، افراد عملگرایی هستند و مسئولیت پذیرند و در نهایت همه اینها موجب کسب درآمد مضاعف این افراد و کسب ثروت بسیار برای آنان خواهد شد. یکی از موضوعات واسه افزایش اعتماد به نفس درخواست کردن می باشد. خیلی از ما نمی تونیم از کسی درخواست کنیم. ما کتاب مهارت درخواست کردن که نوشته خودم هست رو داخل سایت تیم آموزشی ماهان تیموری قرار داده ام . توصیه دیگه ای که به شما دارم اینه که کتاب نصفه نیمه های ثروتمند رو هم مطالعه کنید، این کتاب در مورد افرادی که خودشون رو کامل نمی بینن و مدام این احساس را دارند که باید کسی کمکشون کنه بسیار مفید است. همچنین تست اعتماد به نفس که داخل سایت قرار دادیم رو بزنید.

اصلا فکر نکنید که افراد موفق از بچگی اعتماد به نفس داشتن، اگه به شما گفتن تو هیچی نمیشی بدون تو همونی هستی که به همه چی خواهی رسید، تو همونی هستی که می تونی گام های بزرگی رو در جهت پولدار شدن برداری و برای خودت ثروت خلق کنی. فقط باید تصمیم بگیری و وقتی تصمیم گرفتی کاری رو انجام بدی دیگه هیچکس نمی تونه جلوی شما رو بگیره. ولی اول باید اعتماد به نفستون رو افزایش بدید و ببینید چه کارهایی رو می تونید انجام بدید.

تخصص تیم آموزشی ماهان تیموری بیشتر روی مسائل مالی می باشد، اما اگر اینجا راجباعتماد به نفس صحبت می کنیم واسه اینه که به اعتقاد بنده پول و ثروت ریشه در اعتماد به نفس دارد و اگر نتوانید اعتماد به نفس کافی داشته باشید، نمی توانید پله های موفقیت رو پشت سر بگذارید. موضوع هفته گذشته یکشنبه ها هدف بوده و هفته آینده یکشنبه ها در مورد ارتباط است، اینها می تونه شما رو به موفقیت برسونه. شما لایق بهترین ها هستید. همچنین ما در پکیج اعتماد به نفس ۴ ساعت اطلاعات عملی گذاشتیم که چطور بتونید از خود رفتار نشون بدین و اگه افراد به آن عمل کنند، اعتماد به نفسشون ۲ برابر میشه.

تئوریک اعتماد به نفس

. اعتماد به نفس چیست ، باورها، احساسات و عواطفی است که فرد نسبت به خود دارد.شاید مطالب مختلفی در این زمینه مطالعه کرده باشید، در این نوشته قصد داریم به نشانه‌های آن اشاره‌کنیم و نگاه کلی به این موضوع داشته باشیم.اعتماد به‌ نفس در هر جامعه، فرهنگ و اقلیمی به نسبت تفاوت‌ها، متغیر است. درواقع میزان آن و نوع آن در هر موقعیتی تغییر می‌کند. نوع تربیت والدین و محیط رشدی یک شخص، تأثیر بسیار زیادی روی اعتماد به‌ نفساو دارد. همان‌طور که گفتیم اعتماد به‌ نفس برداشتیاست که فرد از خودش دارد، برداشتی از باورها، عواطف و احساسات خود; بنابراین والدین به‌عنوان اولین افراد تأثیرگذار روی شخصیت کودک، تأثیر بسیار زیادی دارند.

به‌طورکلی اعتماد به‌ نفس را به سه دسته تقسیم می‌کنند:

اعتماد به‌ نفس پایین

اعتماد به‌ نفس سالم یا واقعی

اعتماد به‌ نفس کاذب

اعتماد به‌ نفس را می‌توان از رفتار، گفتار و اعمال یک فرد تشخیص داد.

اعتماد به نفس

 

ویژگی‌های افراد با اعتمادبه‌نفس پایین:

افراد به اعتماد به‌ نفس پایین معمولاً خود را باور ندارند و همیشه منتظر تأیید از دیگران‌اند.چون از ترد شدن یا تحقیر شدن می‌ترسند معمولاً از اظهارنظر خودداری می‌کنند و دارای فن بیانضعیفی هستند. در جمع‌ها ساکت‌اند و نسبت به انتقاد یا اشتباهی که مرتکب شده‌اند احساس ضعف و بی‌ارزشی می‌کنند. در مقاله‌ای به‌ صورت مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

ویژگی‌های افراد با اعتماد به‌ نفس کاذب:

افراد با اعتماد به‌ نفس کاذب نوع دیگر اعتماد به‌ نفس پایین هستند. این افراد شاید در ظاهر انسان‌های موفق و توانمندی باشند و از شخصیت شناسی اطلاعاتی داشته باشند اما از درون احساس رضایت نمی‌کنند. چون این افراد نیز منتظر تأیید دیگران هستند.با اعمال و رفتارهایی بزرگنمایی شده سعی می‌کنند نواقص خود را پنهان کنند. این افراد در صورت تأیید نگرفتن از دیگران، بسیار شکننده‌اند. در مقاله‌ ای  به‌طور مفصل درباره‌ی این موضوع صحبت خواهیم کرد.

 

اعتماد به نفس

 

اعتماد به‌ نفس ویژگی‌های افراد با اعتماد به‌ نفس سالم یا واقعی:

  1. خودش را با هر نوع شخصیتی که دارد، می‌پذیرد و قبول دارد. خودباوری

  2. نسبت به خود، خلقیات، احساسات، نیازها و عواطف خودآگاهی دارد. خودآگاهی

  3. از زندگی لذت می‌برد و مدام از خود انتقاد منفی نمی‌کند. خودارزیابی درست

  4. در هر جمعی به نسبت شرایط ابراز وجود می‌کند. توانایی برقراری ارتباط موثر

  5. نیازی به تأیید دیگران ندارد و از خود احساس رضایت می‌کند. احساس ارزشمندی

  6. خود را توانمند و مفید می‌دانند. پذیرش توانمندی

  7. اهل ریسک‌اند و عاشق تجربه‌های تازه‌اند. ریسک‌پذیری

  8. مدیریت کامل زندگی‌شان را در دست می‌گیرند و دارای مدیریت زمان هستند. مسئولیت‌پذیری

هشت ویژگی اصلی افراد با اعتماد به‌ نفس سالم را باهم مرور کردیم.

البته برای تشخیص این موضوع که چه کسی اعتماد به نفس دارد یا نه باید به این نکته توجه کنیم که باید از همه‌ی این موارد برخوردار باشد. معمولاً افرادی که تصور می‌کنند اعتماد به‌ نفس  پایینی دارنددر برخی از این موارد ضعیف هستند نه در تمام این موارد.بااین‌حال می‌خواهم خبر خوبی بدهم: اعتمادبه‌نفس کاملاً اکتسابی است و می‌توان آن را با روش‌هایی دوباره احیا کرد و آن را تقویت کرد. در مقاله‌ای مجزا بیشتر درباره‌ی اعتماد به‌ نفس واقعی خواهیم گفت.یکی از بهترین راهکارها برای افزایش اعتماد به‌ نفس این است که در محیطی باشید که بتوانید زمینه‌هایمختلف توانمندی‌های خود را کشف کنید.

قبل از آن باید بیشتر خودتان را بشناسید. شناخت این‌که در چه زمینه‌هاییاز اعتماد به‌ نفسپایینی برخوردارید، بارها به تمرکزذهن در آن زمینه و تقویت آن کمک می‌کند.پیشنهاد می‌کنیم مقالات مرتبط را پیگیری کنید تا به نتیجه‌ای که دوست دارید در این زمینه به آن دستپیدا کنید، برسید. این را به خاطر بسپارید:داشتن اعتماد به‌ نفس سالم کلید موفقیت است.

من ماهان تیمورری هستم و در راه رسیدن به ثروت و آرامش شما را یاری میکنم.

حتما این کتاب را مطالعه کنید:

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، ایده های خلاقانه

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

  

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

کتاب زیر را از دست ندهید:

با عرض پوزش تصویر مقاله ی اعتماد به نفس با مشکل مواجه است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.