ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

چگونه در هرجایی با هر فردی ارتباط برقرار کنیم

دانلود ویدئو ارتباط موثر

موضوع این هفته یکشنبه ها درمورد ارتباطات است. ما باید یاد بگیریم که چگونه در هرجایی و با هرکسی بتوانیم ارتباط برقرار کنیم. انسان ها دارای سه نیاز اصلی خوراک، پوشاک و مسکن می باشند، اما چیزی که امروزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به عنوان نیاز انسان شناخته می شود ارتباطات است.

مطالعاتی که در قرن بیستم انجام شده، نشان می دهد کسانی که توانسته اند با دیگران ارتباط برقرار کنند بسیار موفق تر بوده اند. افرادی که نمی توانند به خوبی ارتباط برقرار کنند، معمولا باج می دهند و زیر بار حرف زور می روند. این افراد معمولا دوستان کمی در اطراف خود دارند و نمی خواهند این افراد را از دست بدهند، مدام مجبور به باج دادن می شوند. افرادی که نمی توانند به خوبی ارتباط برقرار کنند، معمولا از جمع دوری کرده، افرادی اجتماعی نیستند و کمتر نظر می دهند. این افراد در کسب و کار خود نیز چندان موفق نخواهند بود.

اما از سوی دیگر افرادی که می توانند به خوبی ارتباط برقرار کنند، دارای اعتماد به نفس بالایی هستند و به خوبی می توانند افراد را بیزینس کنند و از ارتباطات خود برای کسب درآمد و ثروتاستفاده می کنند. برای برقراری ارتباط با دیگران کتابی رو نوشتم و در وب سایت تیم آموزشی ماهان تیموری قرار داده ام، با نام پرواز با عقاب ها، این کتاب به ما آموزش میده که چطور با دیگران ارتباط برقرار کنیم.  افرادی که می توانند ارتباط موثر برقرار کنند، ثروت خلق می کنند، با همسران خود بهتر می توانند ارتباط برقرار کرده و زندگی بهتری دارند.

افرادی که می توانند به خوبی ارتباط برقرار کنند، طرفداران زیادی دارند، همه دوست دارن باهاشون همراه باشن، تو مسافرت، مهمونی، تفریحات و از کنار این افراد بودن لذت می برند.

حال باید ببینیم که چطور می توانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم.

چند نکته در مورد برقراری ارتباط موثر

من داخل بسته آموزشی خودم ۴۵ تکنیک برقراری ارتباط موثر رو قرار دادم. حال اینجا به چند تکنیک دیل کارنگی که در کتاب دوست یابی بیان کرده، اشاره می کنم. البته این تکنیک ها مربوط به قرن ۲۰ می باشد و شما برای برقراری ارتباط نیاز دارید که این تکنیک ها را به قرن کنونی تبدیل کنید. دیل کارنگی میگه لبخند بزنید، چهرتون باید لبخند رو تو خودش نشون بده، اما برای برقراری ارتباط من به شما میگم که لبخند را اختصاصی کنید. یعنی چی؟؟؟ یعنی اینکه وقتی وارد جمعی میشید و به شخصی چشم می دوزید، هرگاه ارتباط چشمی برقرار شد به فرد لبخند بزنید و به طرف مقابل نشان دهید که لبخند مختص ایشان می باشد.

مورد بعد تحسین کردن می باشد، افراد را تحسین کنیم، دیل کارنگی میگه به افراد بگیم که چقدر خوش تیپ شدی، چه خوشگل شدی، ولی قرن ۲۱ این چیزا جواب نمیده، اگه فردی تیپ زده بود نمی تونیم بهش بگیم چه خوش تیپ شده چون فرد اینو خودش میدونه، بهتره بهش بگیم، امروز حالت خیلی خوبه، یه تغییری کردی خیلی خوب شدی، دیگه نمی تونیم ما به طور مستقیم افراد را تحسین کنیم. مثلا کسی که داره رژیم میگیره نمیریم بهش بگیم خوبه لاغر شدی، بهتره تعریف های ناخواسته از فرد داشته باشیم، مثلا امروز عوض شدی چیکار کردی؟؟

ارتباط موثر و دیگر نکات

مورد بعدی ارتباط چشمی، این ارتباط برای خانم ها و آقایان متفاوت می باشد. برای خانم ها بهتره تمام توجهمون بهشون باشه و به چشاشون زل بزنیم، خانم ها از اینکه می بینند کسی به آنها توجه می کند بسیار از خود علاقه نشان خواهند داد. در مورد آقایان بهتره از این چشم به اون چشم بریم و بهشون خیره نشیم، آقایان برخلاف خانم ها توجه مستقیم را دوست ندارند.

دیل کارنگی میگه زیباترین آوا نام افراد می باشد. افراد دوست دارند که شما نام آنها را به زبان بیاورید پس بهتر است اسم آنان را تکرار کنید. اما امروز به شما میگم که چون نام تکراری خواهد شد بهتر است علاوه بر نام، خاطرات شیرین گذشته را به یاد داشته باشید و در زمان لازم آنان را یادآوری کنید. سعی کنید در ذهن دیگران سطح جدیدی از ارتباطات را برقرار کنید.

فکر نکنید ارتباط ذاتیست و در افراد خاصی وجود دارد. ارتباط امریست کاملا اکتسابی، در یک عده کم و در عده ای بیشتر است. خود من نیز در ارتباط خیلی ضعیف بودم روی خودم کار کردم و الان می تونم به راحتی با افراد ارتباط برقرار کنم. اولین نکته واسه برقراری ارتباط، بهتره شما شروع کننده باشید. منتظر نباشید افراد سمت شما بیایند. وقتی ارتباطاتتون قوی بشه شما میتونید در هر زمان و هر موقعیتی ازش استفاده کنید، ازش پول بسازید و ثروت خلق کنید. ما در دوره پویائیسم موفقیت ۴ ساعت آموزش برای ارتباطات داریم. حتما ازش استفاده کنید. ارتباطات را خیلی راحت میشه قوی کرد و لازمه آن باید اول اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

حال مقاله ای برای ارتباط موثر را مرور می کنیم

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۳ دقیقه می باشد

 مقدمه

ارتباط موثر به مجموعه رفتارهایی گفته می‌شود که برای پیشبرد اهدافمان از آن‌ها استفاده می‌کنیم.  زمانی می‌توان گفت یک ارتباط موثر است که ما را به نتیجه‌ی دلخواهمان برساند.  همان‌طور که میدانید یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که می‌تواند شمارا به هر موفقیتی چه موفقیت  شخصی، شغلی، اجتماعی و… برساند ; مهارت برقراری ارتباط موثر است؛ بنابراین با یادگیری اصول برقراری یک ارتباط موثر  و هوش اجتماعی می‌توانید به موفقیت‌های بزرگی برسید. اصول برقراری یک ارتباط موثر چیست؟ به این سؤال پاسخ‌خواهیم داد:

نکته: نوع ارتباط خود را مشخص کنید: قبل از هر چیزی باید نوع ارتباط خودتان را مشخص کنید.  یک ارتباط مؤثر کاری با یک ارتباط موثر عاطفی متفاوت است. ازاین‌ رو باید به این نکته توجه کنید. بعد از مشخص شدن نوع ارتباط ;می‌توانید مواردی چون میزان صمیمیت، ارزش ها، حریم‌ها و… را تعیین کنید.

 

  • به نتیجه‌ای که می‌خواهید از ارتباط موثر  بگیرید، تمرکز کنید:

برای برقراری یک ارتباط موثر باید به این توجه کنید که می‌خواهید به چه نتیجه‌ای برسید؟ آیا با این شیوه‌ی صحبت کردن یا پیامی که انتقال داده‌اید; به خواسته‌ی خود می‌رسید؟ آیا همان احساسی را در طرف مقابل ایجاد می‌کنید که می‌خواستید؟ در مواقعی نتیجه کاملاً با چیزی که می‌خواستیم; تفاوت دارد، فکر می‌کنید چرا؟ چون نتوانسته‌ایم منظورمان را به‌ درستی انتقال دهیم. چطور منظورمان را درست انتقال دهیم و به نتیجه‌ی دلخواه برسیم؟ بسیار ساده و راحت است. دقیقاً مشخص کنید چه هدفی دارید. دقیق! یعنی به‌طور واضح بدانید هدفتان از برقراری این ارتباط رسیدن به چه چیزی است؟در این صورت می‌توانید منظورتان را به‌طور واضح انتقال دهید.  در ادامه نکات دیگری خواهم گفت که مکمل این نکته‌اند.

  • ذهن طرف مقابل را بخوانید:

ذهن‌خوانی یکی از مهارت‌های مهمی است که باید آن را توسط تمرکز ذهن یاد بگیرید.  شاید برخی بگویید مگر می‌شود؟! بله. علمی به نام NLP این قدرت را به شما می‌دهد. خلاصه‌ی این علم را در یک جمله تقدیمتان می‌کنم: طوری رفتار کنید که به خواسته‌ی خود برسید; رفتاری منعطف، باید روش‌های مختلف را برای رسیدن به خواسته‌تان بکار بگیرید و تا نرسیدن به هدف روی آن تمرکز کنید. علم NLP علمی است که بر روی ذهن کار می‌کند;و ارتباط مستقیمی با ذهن‌خوانی و تمرکز حواس دارد. سعی کنید بیشتر گوش کنید تا اینکه بیشتر حرف بزنید. برخلاف تصوری که افراد از ارتباط موثر دارند; باید کمتر حرف بزنید و بیشتر گوش کنید.

ارتباط موثر

کلام دریچه‌ی ذهن است به همین دلیل است که می‌توان از صحبت‌های یک شخص به ذهنیت و تفکراتش پی برد; بنابراین قبل از هر صحبتی سعی کنید با اعتماد به نفس کامل از عباراتی استفاده کنید که طرف مقابل شروع به صحبت کردن کند. سؤال بپرسید و یا نظری دهید و نظر طرف مقابل را بپرسید.  تمام این نکات را باید به‌دقت انجام دهید. برای ایجاد یک ارتباط موثرباید آنچه در ذهن خودتان و  آنچه در ذهن طرف مقابل است را به نحوی به هم ربط دهید. به همین دلیل است که افراد  در ابتدای آشنایی اگر به ایجاد ارتباط موثر علاقه‌مند باشند به دنبال شباهت‌ها می‌گردند; این به‌طور ناخودآگاه اتفاق می‌افتد. می‌خواهم از این تکنیک در ارتباطات خود استفاده کنید. سعی کنید نقاط مشترک پیدا کنید و از آن‌ها برای ادامه‌ی ارتباط استفاده کنید.

  •  صمیمی باشید:

صمیمی بودن به معنی تجاوز از حریم‌ها نیست; به قول خودمان خاکی باشید. رفتاری در سطح طرف مقابلتان داشته باشید. حد و حدود را رعایت کنید. بگذارید طرف مقابل احساس راحتی کند.  راحت باشید و اجازه دهید طرف مقابل نیز احساس راحتی کند. ایجاد یک ارتباط موثربدون احساس صمیمیت امکان‌پذیر نیست; بنابراین به این نکته نیز توجه کنید.

  •   ذهن خود را مثبت نگه‌دارید:

همان‌طور که می‌دانید ذهنت مثبت از خودتان و طرف مقابل شمارا در موقعیت‌های بهتری قرار می‌دهد. چون احساس; رفتار و عمل ما تحت تأثیر ذهنیت ماست. اگر ذهنیت مثبتی از ایجاد یک ارتباط نداشته باشید، این تصویر ذهنی بر روی نتیجه تأثیر می‌گذارد.

سعی کنید بادید مثبت و یک ذهنیت مثبت اقدام به ایجاد یک ارتباط موثر کنید; این بارها به موفقیتتان کمک می‌کند. موارد مهمی نیز وجود دارد که در نظر دارم در مقاله‌ای با عنوان ارتباط موثر با دیگران به‌ طور مفصل به آن‌ها اشاره‌کنم. موضوعات مهمی چون زبان بدن; انواعشخصیت‌ شناسی  و چگونگی ارتباط برقرار کردن با آن‌ها، چگونگی انتقال پیاممان و… را در مقاله‌ی بعدی بررسی خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنم کتاب مهارت  درخواست کردن را از بخش کتاب سایت مطالعه کنید. همان‌طور که می‌دانید برقراری یک ارتباط موثر خود مانند یک درخواست ماهرانه است; مطالعه‌ی این کتاب گزینه‌ی خوبی برای کسب این مهارت است.

نتیجه گیری

در این مقاله آموختیم با نتیجه گیری دلخواه و تمرکز کردن و درخواست کردن و مثبت نکری و صممیمی شدن می توانیم با طرف مقابل ارتباط مؤثر برقرار کنیم و فن بیان خود را تقویت کنیم.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مذاکره

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.