ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

بررسی بهترین راهکارهای مدیریت کنترل

مقدمه

مدیریت کنترل فراگردی است که فعالیت انجام شده با برنامه های پیش بینی شده سازمان تطبیق داده می شود. به بیان دیگر روش ها و ساز و کارهایی است که مدیران برای کسب اطمینان از سازگاری عملکرد افراد با سیاست ها و اهداف سازمان به کار می گیرند. مدیریت کنترل از دو رکن اصلی یعنی ارزیابی و پیگیری تشکیل شده است. مدیریت کنترل توسط مدیران عالی سازمان صورت می پذیرد، تمامی فعالیت های سازمان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و میزان انحراف از اهداف مشخص می شود و اگر نیاز باشد استراتژی های جدیدی اتخاذ می شود.

بخش نظارت مدیریت کنترل شامل

•    نظارت آشکار

یعنی اینکه مدیر مستقیما وارد عمل شده و به عموم کارها نظارت دارد. مدیر سازمان به طور مستقیم به تمامی بخش های سازمان سرکشی کرده و به بررسی فعالیت های سازمان می پردازد.

•    نظارت درونی

با انجام کارهای فرهنگی تلاش می کنیم باوری را در افراد سازمان ایجاد کنیم که خود افراد به یک تعهد و باور خود کنترلی دست یابند تا هر شخص متعهد به انجام کار خود گردد

•    نظارت پنهان

آن است که افرادی ناشناس عملکرد کارگزاران را مورد بررسی قرار داده و نتیجه مشاهدات خود را در اختیار مدیر سازمان قرار می دهند. این افراد حکم چشم و گوش مدیر را در سازمان ایفا می کنند. تمامی نقاط قوت و ضعف در بخش های مختلف سازمان را مشاهده کرده و طی گزارش دوره ای به مدیر ابلاغ می کنند.

مدیریت کنترل
فرآیند مدیریت کنترل شامل ۴ مرحله می باشد

•    تعیین ضوابط و معیار های کنترل

مدیران سازمان خط مشی سازمان و قوانینی را که افراد در محیط کار ملزم به اجرای آن می باشند را تعیین می نمایند،معیارهای لازم جهت برخورد با عدم رعایت ضوابط را در نظر می گیرند.تعیین معیارهای کنترل برای نیل به اهداف سازمان صورت می پذیرد.

•    مقایسه عملکرد با اهداف سازمان

عملکرد افراد و مجموعه سازمان مورد ارزیابی قرار گرفته و با اهداف سازمان تطبیق داده می شود معمولا برای این مقایسه از روش های نمونه گیری، گزارش گیری، پیش بینی و مشاهده استفاده می شود

•    تشخیص میزان انحراف

پس از تطبیق اهداف با عملکرد میزان انحراف سازمان از اهداف مورد بررسی قرار می گیرد. با این ارزیابی در صورت لزوم مدیران سازمان راهکارهای مقابله با انحراف را ارائه می دهند.

•    اجرای برنامه و اقدامات اصلاحی

اگر نتیجه عملیات کم تر از حد پیش بینی شده اهداف باشد اقدامات اصلاحی انجام می شود. این اقدامات می تواند در کنار عملیات اجرایی مرحله بعدی و به موازات آن انجام شود

نتیجه گیری

نباید فراموش کنیم که کنترل یک فرآیند پیوسته است و در طول روند اجرای عملیات صورت می پذیرد نه اینکه ما منتظر انحراف از عملیات باشیم و سپس اقدامات کنترلی را انجام دهیم.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی
ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت زمان

 

برای دانلود فایل PDF مقاله روی لینک زیر کلیک کنید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

مدیریت منابع انسانی چیست

مقدمه

در این مقاله به اصول کلی برای مدیریت منابع انسانی می پردازیم. مدیریت منابع انسانی عبارت است از فرآیند کار کردن با افراد در جهت نیل به اهداف سازمان. به گونه ای که این افراد و سازمانشان به توانمندی کاملی دست یابند. هدف کلی از مدیریت منابع انسانی استفاده از نیروی انسانی در جهت اهداف سازمان است، اما در این راه تنها به اهداف سازمان نگاه نمی شود، مدیریت می کوشد تا با جلب رضایت تمامی کارکنان سازمان روحیه کار را در آنها افزایش داده و از این طریق بتواند به اهداف سازمان دست پیدا کند. مدیریت منابع انسانی شامل فعالیت هایی نظیر جذب نیرو، آموزش، حقوق و روابط سازمانی می باشد.

اهداف مدیریت منابع انسانی

•    تامین نیروی انسانی با حداقل هزینه

متخصصین جذب پس از دادن فرم های جذب نیرو ها به متقاضیان و انجام مصاحبه با آن ها نیرو های بهتر را بر می گزینند. حداقل هزینه به این معنی نمی باشد که برای کارکنان حقوق اندکی را در نظر گرفته باشند بلکه به این منظور می باشد که افراد زبده انتخاب گردند تا هزینه آموزش به آنها و ضرر و زیانی که از ورود نیروی جدید به سازمان اعمال می شود کاهش یابد.

•    آموزش و پرورش نیروها

بر اساس تجربه های بدست آمده در سال های گذشته و دانش موجود در آن زمینه به نیروهای ورودی آموزش داده می شود تا چارچوب کار خود را بطور کامل بشناسند تا بتوانند بهترین عملکرد را از خود داشته باشند. وقتی نیرو نسبت به کاری که انجام می دهد آگاهی کامل داشته باشد زمینه ایجاد خلاقیت و ایده های نو در فرد به وجود خواهد آمد.

•    حفظ نیروی لایق و برقراری ارتباط با آن

مدیر سازمان با برقراری نظم در سازمان موجب می شود که افراد کارهای خود را به درستی انجام دهند و همچنین رسیدگی به شکایات کارکنان و برقراری ارتباط موثر با آنان مشکلات آنان را نفر به نفر مورد بررسی قرار می دهد. این امر موجب دلگرمی کارکنان شده و تمایل آنان به ادامه همکاری با سازمان بیشتر می شود. مدیر می بایست نیروهای زبده و موثر را شناسایی کرده و با ایجاد ارتباط با آنان زمینه ماندگاری آنان در سازمان را فراهم سازد. وقتی مدیر به کارکنان اهمیت دهد اعتماد به نفس افراد برای انجام کارهای بزرگتر بیشتر می شود و خود نوعی ایجاد انگیزش در افراد ایجاد می کند.

•    تامین نیازهای نیروها و افزایش اشتیاق و بهره وری در آن ها

مدیر می بایست خود را از کارکنان بداند، زیرا منابع انسانی در یک سازمان همچون خون در رگ های بدن می باشند. بدون داشتن نیروی انسانی کارآمد اهداف سازمان محقق نخواهد شد. بنابراین جلب رضایت کارکنان از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیر سازمان می بایست چارچوبی را فراهم آورد که کارکنان مورد تمجید و تشویق قرار بگیرند. این کار زمینه اشتیاق و رقابت را در کارکنان ایجاد می کند. تشویق شده از سوی سازمان موجب می شود افراد برای بدست آوردن این امتیاز با تمام وجود به کار خود ادامه دهند و این کار بهره وری آنان را افزایش می دهد.

مدیریت منابع انسانی
وظایف مدیریت منابع انسانی

•    سازماندهی

•    آموزش

•    جذب نیروها

•    توسعه منابع انسانی

•    برآورد پاداش

•    روابط بین کارکنان

•    حفظ بهداشت، ایمنی و رفاه

عوامل موثر بر مدیریت منابع انسانی

عوامل بیرونی

•    بازار نیروی کار

•    قوانین و مقررات

•    مشتریان

•    رقابت

•    سهامداران

عوامل درونی

•    اهداف سازمان

•    خط مشی سازمان

•    جو و فرهنگ سازمانی

نتیجه گیری

در حال حاضر تمام تلاش شرکت ها بر این است که نیروهای آموزش دیده ای تربیت کنند که  ترک کار را توسط نیرو ها کاهش دهند. نیروهای تازه وارد هزینه های زیادی روی دوش سازمان قرار می دهد. در این میان مدیریت منابع انسانی تلاش می کند با ایجاد جذابیت هایی در کار، خطر از دست دادن کارکنان را کاهش دهد.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی
ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت مذاکره

برای دانلود فایل PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

بهترین راهکارهای مدیریت ساخت چیست

مقدمه

با بالا رفتن فناوری های موجود در عصر حاضر و تنوع محصولات موجب شده است که بحثی به نام مدیریت ساخت مطرح گردد.
مدیریت ساخت جهت ارائه ی با کیفیت ترین محصول در کوتاهترین زمان ممکن عمل می نماید. تیم مدیریت ساخت می بایست در کوتاهترین زمان ممکن زیر ساخت های اساسی برای عرضه کالا را فراهم کند. مدیریت ساخت ارتباط مستقیمی با کسب و کار سازمان دارد. مهمترین زمینه دنیای رقابتی امروز بهره گیری از فناوری جدید در تولید محصولات می باشد. سازمان ها می بایست محصولات را با بهترین کیفیت در کوتاهترین زمان و با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسانند. در این مقاله اهداف مدیریت ساخت و اصول کلی حاکم بر مدیریت ساخت مورد بررسی قرار می گیرد.

اهداف کلی مدیریت ساخت

•    افزایش خدمات رسانی به مشتریان

بهبود انجام پیش بینی نیازهای مشتریان و ارائه پاسخگویی به این نیاز ها در کوتاهترین زمان ممکن. برای اینکار واحد مدیریت ساخت می بایست هماهنگی های لازم را با واحد مدیریت بازاریابی داشته باشد. و ابزارهای لازم برای پاسخگویی به این نیاز ها را فراهم نماید. با افزایش خدمات رسانی به مشتریان برند شرکت در بین مصرف کنندگان به عنوان برند معتبر شناخته شده و موجب می شود سازمان سهم بیشتری از بازار را در اختیار داشته باشد.

•    افزایش سود

پاسخگویی به نیازها، سطح درخواست و تولید را بالا برده و در نتیجه موجب افزایش سود می گردددرطول دوره تولید یک محصول کلیه اطلاعات آن محصول از جمله ساختار محصول، روش تولید، تجهیزات تولید، منابع انسانی مورد نیاز و… مورد بررسی قرار می گیرد. در این میان مدیریت ساخت  باید بستری فراهم آورد تا کلیه فرآیند انجام شده از تولید محصول تا عرضه به بازار را تسهیل نماید. 

مدیریت ساخت
ارکان مربوط به مدیریت ساخت

•    مسائل مربوط به کارشناسی و مهندسی ساخت

حوزه سخت که شامل معماری کار می باشد    طی مراحل

•    دانش کار
•    روش شناسی کار
•    تکنولوژی اجرای کار

صورت می پذیرد.

در این روش طی جمع آوری اطلاعات مربوط به کار ، و مقایسه آن با نمونه های مشابه پیشین بهترین روش اتخاذ شده و تکنولوژی مناسب برای اجرای آن در نظر گرفته می شود.

حوزه نرم که شامل کارشناسی محیط کار، چگونگی مدیریت و هدایت مجموعه از جمله مسائل مهم می باشد.

•    اصول حاکم بر مدیریت

این اصول شامل

•    کاهش هزینه اجرایی
•    کاهش زمان اجرایی
•    افزایش کیفیت و بهره وری می باشد.

نتیجه گیری

در پایان باید گفت که مدیریت ساخت بخشی از سیستم مدیریت سازمان  می باشد که تمام نیروهای کار کشور را در بر می گیرد.

در واقع می توان گفت مدیریت ساخت هدایت کننده اقتصاد کشور است و این خود سازمان ها هستند که باید با مدیریتی صحیح و اصولی کشور را در جهت ایرانی آباد سوق دهند.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : ماهان تیموری – صابر خلیلی
ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت برند

برای دانلود فایل PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

مدیریت دموکراتیک چیست


مدت زمان تخمینی برای مطالعه ی این مقاله ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه می باشد

مقدمه

در مدیریت دموکراتیک مدیر به کارکنان اجازه می دهد در تصمیم گیری ها شرکت کنند، در نتیجه تصمیمات سازمان بر اساس نظر اکثریت آرا خواهد بود. البته این بدان معنا نیس که همه افراد حق اظهار نظر و رای دادن دارند و همه نظرات پذیرفته می شود. ولی فرصتی به افراد داده می شود تا بتوانند هر یک در سطحی از سازمان نظرات خود را مطرح کنند.

 مزایای مدیریت دموکراتیک

 

ایجاد فرصت تصمیم گیری برای کارکنان می باشد. این مزیت به مدیر امکان می دهد که مسائل را از زوایای مختلف بسنجد.

وقتی ایده های زیادی مطرح می شود باعث ایجاد خلاقیت شده، و ایده های نو در سازمان به وجود می آید.

وقتی موسسه از چنین روندی استفاده می کنند کارکنان احساس می کنند که به راستی آنها در تصمیم گیری ها شرکت می کنند. این باعث می شود اعتماد به نفس کارکنان افزایش یافته و همچنین با تمام وجود برای شرکت مایه گذاشته و حتی جان خود را نیز فدا کنند.

مدیریت دموکراتیک باعث می شود سازمان از مدیریت سالاری کلاسیک فاصله گرفته این امر موجب می شود مدیران سطح بالا سیاست بی طرفی به خود نگیرند و با مشارکت در تصمیم گیری ها خود را متعهد به سازمان کنند.

مدیریت دموکراتیک

معایب مدیریت دموکراتیک

البته امروزه کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که این کار روند سرعت پیشرفت سازمان را پایین می آورد، و سرعت عمل لازم در پاسخگویی به بحران را ندارد. همچنین ممکن است بعضی از کارکنان از این عمل سو برداشت کرده و پای خود را از گلیم خود درازتر نمایند. که اگر یک مدیریت باتجربه در سازمان وجود نداشته باشد موجب می شود سلسله مراتب سازمانی با مشکل مواجه شود.

نتیجه گیری

امروزه شهروندان انتظار خدمات و محصولات با کیفیت تری را دارند.  بنابراین سازمان ها با رویکرد به این نوع از مدیریت به شهروندان و ذینفعان این امکان را می دهد تا آن ها بتوانند در موضوعات عمومی مشارکت داشته باشند و در نهایت انتظار سازمان ها و پرسنل تغییر می کند. این سبک زمانی کارآمد است که همه افراد به صورت گروهی کار کنند. ولی اگر کارکنان همسو و هم فکر نباشند و وقت کافی برای جلسات نباشد و یا انگیزه رقابتی وجود نداشته باشد، این سبک کارایی لازم را نخواهد داشت.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

گروه آموزشی ماهان تیموری
ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، آموزش مدیریت سایت

 

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

مدیریت مالی چیست


مقدمه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه می باشد

مدیریت مالی یعنی استفاده از مفاهیم و اصول اقتصادی به منظور حل مسائل اقتصادی. هدف از مدیریت مالی مجموعه وظایف و مسئولیت هایی است که باعث می شود ثروت سهامداران به حداکثر برسد. مدیریت مالی قوی موجب می شود کسب درآمد سازمان به حداکثر برسد.

مدیریت مالی ۲ وظیفه مشخص دارد

۱   تامین مالی

۲   سرمایه گذاری

مدیریت مالی باید توجه داشته باشد که در چه مصارفی باید سرمایه گذاری کند و چگونه منابع لازم برای این دارایی ها را تامین می کند. مدیر مالی می بایست با بررسی دقیق درآمد و دارایی های شرکت و همچنین دریافت گزارشات دوره ای تمامی بخش های سازمان بودجه لازم برای سرمایه گذاری های شرکت که موجب رشد سازمان می گردد را فراهم آورد.

وظایف مدیران مالی

۱    تصمیم گیری درباره سرمایه گذاری

۲    تصمیم گیری درباره تامین مالی

۳    چگونگی تقسیم سود سهام

مهمترین وظیفه مدیریت مالی تصمیم گیری درباره سرمایه گذاری می باشد، زیرا در این چارچوب باید هم اهداف مشتریان و هم اهداف مالکین را تامین کند. سرمایه گذاری غلط نه تنها موجب از دست رفتن سرمایه سازمان می شود، بلکه اعتبار سازمان و همچنین ارزش سهام سازمان را پایین می آورد.

مدیریت مالی
نقش مدیریت مالی

 

۱    نظارت بر فعالیت حسابداری طرح های طولانی مدت شرکت و حفظ اسناد و مدارک مالی شرکت

۲   نظارت بر اسناد و اوراق بهادر و حسابهای بانکی شرکت و جابجایی به موقع حساب

۳    نظارت بر تهیه و تنظیم بودجه و کنترل هزینه های جاری شرکت

۴    تامین اعتبارات و وجوه لازم برای سرمایه گذاری شرکت در طرح های بلند مدت

نتیجه گیری

به طور کلی مدیریت مالی می کوشد هدف های شرکت را به نحوی خاص مطرح کند که در این راه از ابزارها و روش های تجزیه و تحلیل داده ها، کامپیوتر، حسابداری مالی کمک می گیرد. وقتی سازمان از یک نظام مالی منسجم برخوردار باشد، سازمان تمرکز لازم را بدست آورده و همه افراد در یک محیط ایمن به کار خود ادامه دهند که این امر موجب رشد و خلق ایده های نو در سازمان می گردد.

تاریخچه مدیریت مالی طی به دو دهه‌ ۱۸۹۰ و ۱۹۰۰، که چندین شرکت بزرگ آمریکایی در هم ادغام شدند بر می گردد؛ به‌دنبال این ادغام‌ها، ۷۸ شرکت به وجود آمدند که نیمی از کل تولید صنعتی ایالات متحده را در دست گرفتند. ادغام های ذکرشده،  نیازمند سرمایه‌ هنگفتی بود؛  که به دنبال آن، مدیریت ساختار سرمایه، یکی از وظایف مهم «مدیریت مالی» شد. از آن زمان، تا‌کنون مسئولیت ها و وظایف مدیران مالی همواره دچار تغییر ‌و‌ تحول بوده و تردیدی نیست که در آینده نیز شاهد پیشرفت بیشتری خواهد بود.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت ریسک

برای دانلود فایلPDF مقاله روی لینک زیر کلیک کنید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است