ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را بهبود بخشیم و شما را به یک ماشین پولساز تبدیل کنیم

مدیریت فروش و تاثیر آن در کسب درآمد

مقدمه

باید در نظر داشت فروش مثل یک بازی فوتبال است بین تیم های فروشنده و مشتریان که در انتها نتیجه بازی برد – برد می شود. بنابراین مدیریت فروش باید هم در جهت تامین نیاز های مشتریان و هم در تحقق اهداف سازمان برنامه ریزی کند. مدیران فروش مهمترین نقش را در افزایش کسب و کار سازمان ایفا می کنند، زیرا اگرمدیریت فروش بتواند نقش خود را به درستی انجام دهد، محصولات در اختیار مشتریان قرار گرفته و در نتیجه موجب سود سازمان می گردد. هنگامی که از فروش صحبت به میان می آید محور فکری مردم حول فروش حجره ای و مغازه ها و بنگاه ها متمرکز می شود. در مدیریت فروش سنتی یک سری نیاز ها نه به صورت پیش بینی شده بلکه به صورت روتین خریداری می شد، یا اغلب پس از سفارش مشتری خریداری می شد و در اختیار مصرف کننده قرار می گرفت دنیای امروز دنیای تغییر و تحول است و تکنولوژی به سرعت رشد کرده و مردم به دنبال تامین هرچه سریعتر نیازهای خود هستند.

عناوین اصلی مدیریت فروش

•    مطالعه بازار

مدیریت فروش باید بازار هدف را شناسایی کند و مطابق با نیاز بازار عمل نماید، مدیران فروش باید به طور دائم بازار را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند رفتار بازار را پیش بینی نمایند. سازمان های موفق از مدیریت فروش قوی برخوردار هستند که می توانند رفتار بازار را پیش بینی و یا حتی آن را در دست بگیرند.

•    ارائه محصول با کیفیت با قیمت مناسب

محصولات باید با بالاترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرند تا محصولات برای مشتریان به تقاضا تبدیل شده و موجب افزایش سهم بازار محصول گردد.

•    ایجاد ارزش برای مشتری

در ارائه محصول باید به نیاز های مشتریان توجه ویژه کرد زیرا مخاطبان اصلی ما آنان می باشند. با این کار مشتریان اطمینان پیدا می کنند محصولی که به آنها ارائه شده پاسخگوی نیاز آنان می باشد.

•    ارائه مشاوره مناسب به مشتری

مشتری باید هنگام خرید محصول احساس امنیت نماید، و به این باور برسد که این خرید به نفع هر دو طرف معامله می باشد. باید بطور دقیق فواید محصول به مشتری توضیح داده شود که این محصول چه منفعتی برای وی خواهد داشت. باید در نظر داشته باشیم که در اینکار از اغراق و دروغ دوری کنیم. مشاوره نامناسب به مشتری موجب رشد منفی بازار ما خواهد شد و سازمان با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

•    وفادار نمودن مشتری

ارائه محصول مناسب و احترام به مشتری این دو اصل موجب خرید کالاهای دیگر شرکت از سوی مشتری می گردد.

•    حرکت مدیریت فروش از فرمانروایی به سمت مربیگری

مدیریت فروش باید در نظر داشته باشد که دنیای امروز دنیای استبدادی نیست. باید با انجام دوره های آموزشی برای تیم فروش به آنها بیاموزد که راهنمای مردم باشند. به آنها بیاموزند که فروش محصول یک امر تحمیلی نمی باشد و با توجه به افزایش شرکت ها اگر مصرف کننده احساس کند که کالای شما به آنها تحمیل شده و برای آنها سودی ندارد، مطمئنا به شرکتی دیگر روی خواهند آورد

مدیریت فروش
ویژگی های مدیریت فروش:

•    نوآوری

ایجاد طرح ها و ایده هایی خارج از عرف و عادت، ایده های نو موجب می شود ما سهم زیادی از بازار را برای خود داشته باشیم

•    تکنولوژی

استفاده از ابزارهای به روز و کارآمد،موجب تحصیل در امر تولید، تولید کالای با کیفیت و  تامین نیاز مشتریان در حداقل زمان ممکن می گردد 

•    رهبری

توانایی اداره کردن تیم فروش برای رسیدن به اهداف شرکت

نتیجه گیری

مدیران فروش باید به طور مداوم با مدیریت بازاریابی در ارتباط باشد و به طور پیوسته اطلاعات مربوط به فروش را ارائه دهد تا بتوان به صورت دقیق تصمیم گیری هایی در ارتباط با فروش و بازاریابی محصول گرفته شود. هرچقدر تیم فروش حرفه ای تری داشته باشیم ، درنتیجه سهم بازار بیشتر و سود بیشتری خواهیم داشت، هر چقدر تیم فروش موفق تر باشد برند سازمان معتبر تر شده که این امر موجب می شود سازمان به اهدافش نزدیکتر گردد.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید.

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت برند

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمائید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.